Logopedia-Fakty
Szczęśliwość jest naturalnym stanem małych dzieci, do których Królestwo należy aż do chwili, gdy je powstrzymamy i zarazimy głupotą społeczeństwa i kultury.
A .S. NEILL
 
Start arrow Ważne myśli i cytaty
19.01.2018.
 
 
Menu witryny
Start
Wiadomości
Encyklopedia logopedyczna
Publikacje fachowe
Poradnie,specjaliści,uczelnie
Forum pomocy on-line
Na innych stronach
Katalog WWW
Ważne myśli i cytaty
Książki poszerzające horyzonty
Profilaktyka przed poczęciem
Okres prenatalny (ciąża )
Wczesna interwencja
Model Terapii J. F-K
Narzędzia diagnostyczne
Metody Terapii
Nasi Prelegenci
O Nas
Nasze przedszkole
Sklep P.W.D. Apex
Konferencja
Pomoce logopedyczne

Lista produktów


Zaawansowane szukanie




Zapomniałeś hasło
Nie masz konta? Załóż sobie
Obszar pobierania
Pokaż koszyk
5 Produkty,
PLN 324,00
Nasze Strony
 
 
 
 

Ważne myśli i cytaty
  Znajdziecie  tu  Państwo ważne treści i informacje dotyczące nie tylko naukowo i praktycznie zweryfikowanych osiągnięć logopedyczno - terapeutycznych, ale także wiedzy i mądrości zgromadzonej przez ludzkość na przestrzeni wieków jej intelektualno- duchowych poszukiwań oraz ponadczasowych  tzw." prawd objawionych". Co prawda  myśli i cytaty wyświetlają się cyklicznie w Kategorii LOGOPEDIA - FAKTY, ale w tym miejscu zostały celowo zebrane, aby poprzez ich dogłębną analizę mógł  CZYTAJĄCY dojść do głębszej refleksji i przemyśleń. Pamiętajmy jednak, że nauka tak jak każda inna dziedzina życia podlega procesowi ewolucji i to co jest prawdą dziś, nie będzie już prawdą jutro czy pojutrze. Wiedza o ludzkim mózgu w jakimś  zakresie zawsze pozostanie wiedzą hipotetyczną, a proces ludzkiego  poznawania nigdy  się nie kończy. Niemniej jednak będziemy się  starać nadążać za postępami i odkryciami  nauki i  najważniejsze treści "w  pigułce" tutaj prezentować. 

 

 

Jolanta Falana- Kozłowska


Prawdy Logopedyczne II PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: P.W.D APEX   
19.03.2013.

Wybierzemy wraz z dziećmi program do oglądania i wyznaczymy dni bez telewizora. Siedzenie godzinami przed ekranem i granie na komputerze odciągają od własnego i rozwijającego życia.

Podczas snu w mózgu utrwalają się przeżyte i wyuczone treści.

Kłopot z koncentracją i luki w pamięci to częste skutki braku snu.

Post to także wyraz solidarności ze światem, gdyż nasze świadome wyrzeczenie się przyniesie pozytywne skutki również na płaszczyźnie duchowej.

Kupujmy pełnowartościowe podstawowe produkty spożywcze, dużo warzyw i owoców, mało mięsa i żadnych słodyczy.

Przez chleb rozumiemy chleb orkiszowy własnego wyrobu lub pełnowartościowy dostępny w sklepach. Bułki, precelki czy podobne wyroby nie są pieczywem postnym ani zdrowym.

W pogotowiu powinien być także dzbanek z herbatą lub z tzw. woda z kamieniem ( np. krzemem) przynosząca ulgę w sytuacjach kryzysowych.

Podstawa wszystkich cnót jest mądrość, niekoniecznie mająca związek z inteligencją. Mądrzy są więc rodzice wyczuwający naturę własnego dziecka, stawiający wymagania stosowane do jego talentów i charakteru, a także wpierający je. Dobro dziecka jest najważniejsze.

Jeśli chcemy, żeby dzieci zachowywały się zgodnie z naszymi oczekiwaniami- dajemy im dobry przykład.!

Co za dużo to niezdrowo.

Podziękowanie odzwierciedla nasze myśli. Powinniśmy nauczyć nasze dzieci wdzięczności, przypominać im często o „dziękuje”, magicznym słowie otwierającym drzwi i serce.

Od czasu do czasu schowajmy zabawki, którymi dziecko bawi się rzadko albo nie sięga po nie wcale, i po kilku miesiącach przynieśmy je jako „nowe”.

Jeśli wszystko można od razu osiągnąć, a po chwili zarzucić, to znika radość. Rzeczy tracą swoją wartość, a zainteresowanie sens.

Śpiew pobudza wydzielanie hormonów szczęścia odpowiadających między innymi za procesy zapamiętywania oraz zdolność integracji socjalnej. Jednocześnie łagodzi stres oraz obniża agresję.

Czytanie to zajęcie, które bezwzględnie należy popierać. Otwiera ono przed dziećmi nowe światy, pozwala popuścić wodzę fantazji i zanurzyć się w innej rzeczywistości.

Jeszcze przed kilkoma dziesiątkami lat spożywanie pokarmów stanowiło jedną z najważniejszych codziennych aktywności. Wszechobecny dziś nadmiar produktów spożywczych stanowi powód do troski i jest przyczyną niewłaściwego sposobu odżywiania.

Kuchnie stworzone przez współczesny przemysł meblarski to laboratoria, a nie kuchnie w pierwotnym stanie.

Rodzice kierują upodobaniami oraz smakiem dzieci.

Zaczerpnięto z pozycji " Święta Hildegarda Z z Bingen, Zdrowie Twojego Dziecka" Brigitte Pregenzen, Brigitte Schmidle. Zachęcamy do głębszej lektury.

 

 

Zmieniony ( 15.11.2013. )
Więcej…
 
Istotne fakty PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: P.W.D APEX   
12.03.2013.

"...nasze społeczeństwo, poddawane wieloletniej indoktrynacji farmaceutyczno-medycznego lobby, stało się społeczeństwem pacjentów – specjalnego gatunku ludzi uzależnionych od leków i usług medycznych. Specyficzną cechą pacjentów jest to, że zdrowie utożsamiają z medycyną, ta zaś nie uznaje leczenia poprzez usunięcie przyczyny, a jedynie skupia się na walce z objawami i patogenami".

Józef Słonecki art. Infekcje pasożytnicze Fundacja Bioslone

Niczego nie należy pozostawiać przypadkowi. Niczego nie pomijać. Należy uwzględniać sprzeczne informacje. Nie spieszyć się z wyciąganiem wniosków. Hipokrates ( jeśli uważamy, że wszystko jakoś się ułoży, a dziecko, które miało problemy z rozwojem, po prostu z nich wyrośnie - jesteśmy w poważnym błędzie dop. JF-K)

Po pierwsze nie szkodzić.

Hipokrates

Jedzenie, picie, sen, miłość cielesna - wszystko z umiarem.

Hipokrates

Twoje pożywienie powinno być lekarstwem, a twoje lekarstwo powinno być pożywieniem. Życie krótkie, nauka sztuki długa, doświadczenie mylne, wyrokowanie (diagnozowania) trudne. 

Hipokrates

Ludzie myślą, że padaczka jest boską chorobą przede wszystkim dlatego, że jej nie rozumieją. Ale jeśli wszystko, czego nie rozumieją, nazywaliby boskim, nie byłoby końca boskim przedmiotom.

Hipokrates

 

 

Nasz system nerwowy składa się ze 180 km długiej, bardzo delikatnej niteczki, która w różny sposób pozwijana - wychodzi z komputera mózgowego aż w 1800 zwojach nerwowych i przechodzi przez cały kręgosłup aż do kości ogonowej. I poza kością ogonową zostaje zakończona delikatną miotełeczką, którą nazywają teraz korzonkami nerwowymi. I między każdym kręgiem rozgałęzia się opasując cały nasz organizm. System nerwowy składa się w 80 proc. z fosforu.

O. Grande
 
Prawdy Logopedyczne I PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: P.W.D APEX   
08.11.2012.

Przez zabawę na łonie natury dzieci wzmacniają swoją witalność i radość życia. Pogłębiają świadomość własnego ciała. A także nawiązują z przyrodą kontakt, który daje im wsparcie. Starajmy się nie zwracać uwagi na mokre i zabrudzone ubrania!

Dzieci lubią ruch, więc zamiast ciągle je uspokajać, powinniśmy ruszać się wraz z nimi, dając się zarazić ich entuzjazmem.

Jako rodzice ponosimy odpowiedzialność za to, co i jak często jedzą nasze dzieci. Dietetycy sugerują, że dzięki rozsądnej różnorodności pożywienia można zapobiec nie jednemu uzależnieniu.

Badania wykazały, że dziewczęta i chłopcy przychodzą na świat wyposażeni w odmienne, specyficzne dla płci zdolności i potrzeby. Tak zwany „rozwój na krzyż" dowodzi, że dziewczęta aż do okresu dojrzewania rozwijają motorykę małą, a więc sprawności manualne, natomiast chłopcy motorykę dużą, czyli zaspokajają potrzebę ruchu. Oznacza to, iż w dzieciństwie muszą rzeczywiście poruszać się więcej dziewczęta, aby w mózgu powstały ważne połączenia nerwowe. Zmuszanie chłopców w tej fazie życia do podejmowania aktywności manualnych sprzeciwia się ich naturalnemu rozwojowi. Dlatego niech robią na drutach i szydełku, tylko jeśli sami tego chcą, a my bądźmy zadowoleni z wyników ich pracy. Bezwzględnie jednak należy zaakceptować ich naturalną chęć do gry w piłkę, biegania uprawiania wszelkiego rodzaju sportów. Z kolei dziewczęta rodzą się „dojrzalsze neurologicznie", wyposażone we wspomniane synapsy już w chwili przyjścia na świat. Przed dojrzewaniem rozwijają motorykę małą przez spokojną zabawę lalkami lub drobne prace ręczne, które znakomicie zaspokajają ich potrzeby. Po fazie dojrzewania dzieje się dokładnie odwrotnie: to dziewczęta koncentrują się na motoryce dużej, uwielbiają jazdę na rowerze, wspinaczkę czy jazdę konną, natomiast chłopcy zajmują się majsterkowaniem. Telewizor czy komputer w żadnym wypadku nie powinny znajdować się w pokoju dziecka.

Po feriach rodzi się pytanie, jak wprowadzić spokój i rytm szkolnej codzienności. Sprawmy, aby ostanie chwile wolnego czasu były stopniowym powrotem do rutyny. Niech wieczory będę „skracane” a noce „wydłużone”- dzieci i młodzież powinny w kolejne poranki wstawać wcześniej. Tym sposobem przywracamy regularność i dobroczynny porządek dając poczucie bezpieczeństwa.

Chwile zażyłości przeżywmy najczęściej podczas wypoczynku, w sytuacjach spokoju. Chętnie wracajmy do nich pamięcią.

Pomocny okazuje się na sen, kamień tak zwany heliotrop czy też jaspis. Umieszczony pod poduszką lub prześcieradłem zapewnia spokojny sen, reguluje marzenia senne oraz zapobiega moczeniu się.

Sen jest niezwykle cenny, to eliksir życia, który dzieci powinny odbierać pozytywnie. Dlatego nie stosujemy go nigdy jako kary.

Postawa rodziców jest oparciem dla dziecka.
 

Zaczerpnięto z pozycji " Święta Hildegarda Z z Bingen, Zdrowie Twojego Dziecka" Brigitte Pregenzen, BrigitteSchmidle. Zachęcamy do głębszej lektury.
Zmieniony ( 15.11.2013. )
Więcej…
 
Prawdy Logopedyczne PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: P.W.D APEX   
25.09.2012.

 Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie!

Mahatma Gandhi

 

 

Rodzaje i stopnie uszkodzeń słuchu
Należy zdawać sobie sprawę z faktu, że rodzaj i skala uszkodzenia słuchu powodują długofalowe następstwa w rozwoju dziecka.

Rodzaje uszkodzeń słuchu.
Uszkodzenia słuchu mogą być następstwem uszkodzeń funkcjonalnych wynikających z przyczyn organicznych lub fizjologicznych powstałych w dowolnej części organu słuchu (ucha), kanałów słuchowych czy centrów słuchowych (por. Kollmeier 199721), a także odczuwalnych zaburzeń funkcjonalnych (por. Lauer 1999, loc.cit.).

Zaburzenia przewodzenia dźwięku wynikają z upośledzenia funkcji dróg słuchowych, błony bębenkowej lub ucha środkowego. Przywrócenie sprawności następuje z reguły po zastosowaniu leków, ingerencji chirurgicznej lub użyciu aparatów słuchowych.

Upośledzenie doznań dźwiękowych (neurosensoryczne zaburzenia słuchu) są uwarunkowane uszkodzeniem ślimaka słuchowego („ślimak wsteczny”). Zaburzenia te są często powiązane z całkowitym zanikiem lub upośledzeniem funkcji komórek zmysłowych (komórek rzęsatych) w uchu wewnętrznym (ślimaku). Jeżeli chodzi o zaburzenia słuchu u dzieci to 98% przypadków dotyczy uszkodzenia ślimaka słuchowego. Neurosensoryczne zaburzenia słuchu nie mogą, w zasadzie, być leczone farmakologicznie. W takich przypadkach, przy spełnieniu określonych warunków, w przywróceniu zdolności słyszenia może pomóc zastosowanie aparatów słuchowych i implantów.

Upośledzenie słyszenia pochodzenia ślimakowego (ślimak wsteczny) powodowane jest zaburzeniami w centralnym układzie słuchu, do którego należą drogi słuchowe oraz centra słuchowe korowe i podkorowe. Upośledzenia takie zdarzają się to stosunkowo rzadko. Centralna część układu słuchu ma swój początek w miejscu gdzie nerw „vestibulocochlearis” wchodzi do pnia mózgu. Badanie możliwości leczenia problemów słuchu o takim pochodzeniu znajdują się dopiero w początkowym stadium.

Rozróżnić należy opisane powyżej zaburzenia słuchu o podłożu psychologicznym od zaburzeń funkcjonalnych w przetwarzaniu informacji w centralnym układzie słuchu.. Projekt QESWHIC - skrypt 1 Uszkodzenia słuchu - możliwości pedagogiczne .

Przetwarzanie akustyczne i związane z tym postrzeganie zaburzeń słuchu to objawy funkcjonalnego upośledzenia słuchu. Zaburzenia te wpływają na doznania słuchowe w centralnym systemie nerwowym, takie jak wzajemne oddziaływanie czasu, częstotliwości i natężenia sygnałów akustycznych oraz interakcja obuuszna. Podczas testów audiologicznych wykonanych w podobnych przypadkach stwierdzono, że próg słyszalności utrzymuje się w normie. Funkcjonalne upośledzenie słuchu u dzieci pozostaje niezauważone do czasu stwierdzenia upośledzenia mowy.
Początek ubytku słuchu

Ubytek słuchu może być wrodzony lub nabyty i może wystąpić w każdym wieku.

• Termin “postlingwalny ubytek słuchu” opisuje wszystkie osoby, u których wystąpiła nagła lub stopniowa utrata słuchu po zakończeniu nabywania języka mówionego. Ta definicja obejmuje niedosłuch zarówno u osób starszych jak i młodych dorosłych, którzy w wyniku choroby lub innych traumatycznych doświadczeń utraciły zdolność słyszenia.

• Termin “perilingwalny ubytek słuchu” odnosi się do osób, u których ubytek słuchu wystąpił w dzieciństwie, do 14 roku życia. Ta kategoria mieści się pomiędzy dobrze zdefiniowanymi kategoriami pre- i postlingwalnego ubytku słuchu. Ich rozwój psychospołeczny, emocjonalny, poznawczy i komunikatywny jest w związku z tym niezwykle trudny do oceny.

• Termin “prelingwalny ubytek słuchu” opisuje osoby, u których ubytek słuchu wystąpił w okresie prenatalnym lub przed początkiem nabywania mowy we wczesnych miesiącach życia.

Stopnie ubytku słuchu
Ubytek słuchu jest określany przy pomocy subiektywnych i obiektywnych zabiegów audiometrycznych. Skutki różnych stopni ubytku słuchu są przedstawione w tabeli. (Uwaga: W literaturze można znaleźć różne klasyfikacje w zakresie limitu dB dla różnych kategorii.) Projekt QESWHIC - skrypt 1 Uszkodzenia słuchu - możliwości pedagogiczne 18
Zmieniony ( 08.11.2012. )
Więcej…
 
x PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: P.W.D APEX   
13.09.2012.

 Od dawna było wiadomo, że to nie słowo stanowi punkt startowy dla nabywania mowy i języka, ale umiejętność różnicowania słuchowego przez niemowlę” (Grimm 1995).

 
z1 PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: P.W.D APEX   
13.09.2012.

Garry Becker, laureat nagrody Nobla w 1992 roku z dziedziny ekonomii wykazał, że 80 % bogactwa rozwiniętego narodu stanowi kapitał ludzki, a pierwszym miejscem, w którym ten kapitał się tworzy jest RODZINA. Becker dodał również, że 30 % wkładu w ten kapitał wnosi MATKA swoją pracą w rodzinie, wychowując dzieci i prowadząc dom. Cytowany autor zauważa, że wychowanie i kształcenie dzieci jest tworzeniem bogactwa ekonomicznego. Wniosek z tego rozważania jest tylko jeden: nie wolno pójść w kierunku chwilowych " kupieckich" oszczędności ze szkodą dla rodziny, ale inwestować w rodzinę, bo tylko zdrowa rodzina gwarantuje przyszłość narodu i ludzkości." Rodzina może słusznie uchodzić za zwieńczenie ludzkich instytucji. Każdy przyzna, że niemal we wszystkich dotychczasowych społeczeństwach rodzina była zasadniczą i centralną komórką."

Gilbert Keith Chesterton

 
"Coraz rzadziej wyobraźnię zbiorową poruszają politycy, a coraz częściej gwiazdy mediów".

                                                                                                                                                                                                                                      Cz. Ryszka


"Zafałszowanie rzeczywistości to nic innego jak oszukiwanie ludzkich umysłów, aby przez to móc sprawować nad nimi kontrolę, " aby myśl ludzka nie była odbiciem prawdziwego świata , lecz takiej jego wizji, jaką mniejszość pragnie narzucić innym"

                                                                                                                                                                                                                                                 b.d

"Przyroda nie jest mechanizmem, którego wszystkie elementy byłyby poznawalne. Współczesny uczony musi posiadać zarówno pewność, jak i pokorę, ponieważ poznanie jednej tajemnicy ukazuje kilka następnych."

                                                                                                                                                                                                                                      Cz. Ryszka

"Pamiętajcie,aby wydając sąd o bliźnich, najpierw osądzić samego siebie, swoje wady i grzechy, a wtedy łagodniej będziemy sądzić bliźnich"

 Ks. K. Wojtyła 

                                                                                                                                                                                                

"Jeśli myśli w czasie modlitwy rozpierzchają się bezproduktywnie to jest roztargnienie, jeśli zaś dają konkretny pomysł, to jest to natchnienie".

JP II

 
... PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: P.W.D APEX   
13.09.2012.
 "To nie stary świat się kończy, to nowy się zaczyna. Każdy koniec jest zawsze nowym początkiem".
Św. Augustyn

"Mózg ludzki jest dziełem albo przypadku, albo pracy najwyższej inteligencji. Przypadek nie wyjaśnia niczego. Jedynie wiara w nieskończona inteligencję Boga rozjaśnia tajemnicę."
Gerard Birgs (Amerykanin- jeden z największych uczonych na świecie)

"Ludzki umysł domaga się nieustannego rozwoju duchowego. Ten rozwój staje się w naszych czasach najważniejszym zadaniem."
Czesław Ryszka

"Ciało ludzkie jest z ziemi,kości z kamienia, krew z morza, dusza z wiatru i Ducha Świętego,rozum z obłoku, oczy ze słońca i rosy, a myśl jego jest z lotu anielskiego, ze śmiechu, i z płaczu. I tak wziął Duch Święty wszystkiego po trosze i połączył w jedno". (z Rozmowy trzech świętych mędrców – stara proza bułgarska). I tak wszystko stało się w człowieku jednym: duch służy ciału; ciało – duchowi, umysł- woli, wola- rozumowi, a wszystko ma służyć naszemu rozwojowi, duchowemu bogactwu. "
Czesław Ryszka

Moim największym zadaniem życiowym jest zrozumieć własne przeznaczenie, poznać to, co Bóg pragnie, abym uczynił. Idzie więc o to, aby odnaleźć prawdę, która jest moją własną prawdą, odnaleźć ideę, dla której można żyć, za która można oddać życie".

Soren Kierkegaard, Pamiętniki

"Żyjemy w porządku apokaliptycznym. Kiedy zanika możliwość relacji do prawa naturalnego, to tym, co pozostaje, jest prawo nadnaturalne. Mamy szansę odnalezienia własnego znaczenia tylko na poziomie supernaturalnym. Taki już jest dziwny los wieku elektronicznego: że albo jest religijny, albo pozostaje niczym. "

Marshall McLuhan – kanadyjski filozof kultury

W sensie teologicznym czas wypełnił się Bogiem, który wszedł w ludzkie dzieje. Wieczność wkroczyła w ludzki czas. W sensie filozoficznym – ludzkość jakby dojrzała do dnia sprawiedliwości, otrzymała bowiem poznanie tylu spraw, że dla nikogo nie powinno być problemem istnienie Boga.
Czesław Ryszka

 
Prawdy Logopedyczne PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: P.W.D APEX   
04.09.2012.
 "Często stosując z pozoru różne metody osiągamy te same cele. Natomiast połączenie różnych celowo dobranych metod znacznie przyspiesza i zwiększa efekty działań terapeutycznych."  Jolanta Falana- Kozłowska  ( J. F-K)
 
Dlatego zapraszamy wszystkich zainteresowanych (tj. m. in. logopedzi,  psycholodzy, pedagodzy  i inni   terapeuci  pracujący  z dziećmi z wadami wymowy i zaburzeniami mowy, terapeuci pracujący  z dziećmi z dysleksją,  terapeuci zajęciowi, studenci  logopedii, psychologii i studiów o  kierunkach pedagogicznych, nauczyciele,  rodzice  dzieci z problemami rozwojowymi i wszyscy zainteresowani zdrowym i prawidłowym rozwojem człowieka)   do zapoznania się z naszą koncepcją pracy diagnostyczno- terapeutycznej. Pragniemy zaprezentować zagadnienia bardzo szerokie i niezwykle istotne dla losów młodego pokolenia:
 
Rola logopedii klasycznej ( naukowej) i holistycznej w profilaktyce wad i zaburzeń mowy, zaburzeń  i deficytów rozwojowych  ( również problemów autystycznych) oraz wyrównywaniu szans edukacyjnych uczniów. Koncepcja holistycznej  diagnozy i terapii autorstwa Jolanty Falany- Kozłowskiej, założycielki stron:   www.logopedia.pl i www.logopeda.net.pl i  autorki m. in. MRA  (Metoda Ruchów  Artykulacyjnych ) , która  została opisana   w j. angielskim  w pozycji: " Methods of diagnosis and speech therapy in logopaedics Selected issues Part 1.  Methods of direct stimulation in speech therapy"  wydanej przez Uniwersytet Zielonogórski pod red. Ewy M. Skorek.
Używając pojęcia holistyczny mamy na uwadze:
Holizm (od gr. holos - całość) to pogląd, według którego wszelkie zjawiska tworzą układy całościowe, podlegające swoistym prawidłowościom, których nie można wywnioskować na podstawie wiedzy o prawidłowościach rządzących ich składnikami.
 

W/g koncepcji  holistycznej całości nie da się sprowadzić do sumy jej składników. Pojęcie wprowadził Jan Smuts, południowoafrykański polityk, we wczesnych latach 20. XX wieku .Holistyczna terapia to terapia traktująca człowieka jako harmonijną całość.

 

  Realizowany przez nas Cykl Terapeutyczny zawiera następujące ogniwa składowe:

 

 

 

 

                 Uszczegóławiając  i uwydatniając różnice:                                                                                                  

 

Terapia tradycyjna:

1. CB ( Ćwiczenia Bierne)
2. CW ( Ćwiczenia wspomagane)
3. PMKiRMoM  - Stymulacja funkcji poznawczych, emecjonalno- motywacyjnych i wykonawczych w oparciu o  elementy psychostymulacyjnej  metody kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia M. MŁYNARSKIEJ i T. SMEREKA oraz elementy wczesnego wspomagania
4. MWSL ( Metoda Wstępnej Stymulacji Logopedycznej) w kontekście terapii neurobiologicznej
5. MRA ( Metoda Ruchów Artykulacyjnych ) - kluczowy element każdej terapii dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej, który może być stosowany najwcześniej od 5 roku życia ( po wcześniejszym przygotowaniu fundamentów innych funkcji poznawczych)
6. TP ( Terapia Pedagogiczna)
7. P-A U ( Przyspieszone Afektywne Uczenie)

 

 

Terapia holistyczna :

1. Leczenie ( terapia ) w oparciu o MDK autorstwa dr Barbary  Romanowskiej (seria min.  6 zabiegów MD-K dla dzieci z wadami, zaburzeniami mowy oraz innymi deficytami rozwojowymi  ( oraz autyzmem) przed właściwą terapią tzw. stolikową  tak jak np.  zajęcia rewalidacyjne, MWSL, MRA , Terapia Pedagogiczna

2.Praca z  oddechem i głosem z zastosowaniem MD-K
3.Praca z ciałem ( różne ćwiczenia gimnastyczne) z zastosowaniem MD-K
4.Odżywianie stosownie do indywidualnej konstytucji
5. Ewentualne zastosowanie detoksykacji organizmu  urządzeniami; zapper, bodydetox.
6. Przyspieszone afektywne uczenie mające na celu  Twórczy rozwój trwający przez całe życie.
  
 

 

Zmieniony ( 25.09.2012. )
Więcej…
 
. PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: P.W.D APEX   
21.05.2012.

„Nie gońcie za sukcesem – im bardziej ku niemu dążycie, czyniąc z niego swój jedyny cel, tym częściej on was omija. Do sukcesu bowiem, tak jak do szczęścia, nie można dążyć; musi on z czegoś wynikać i występuje jedynie jako niezamierzony rezultat naszego zaangażowania w dzieło większe i ważniejsze od nas samych lub efekt uboczny całkowitego oddania się drugiemu człowiekowi. Szczęście po prostu musi samo do nas przyjść i to samo dotyczy sukcesu: sukces przydarza się nam kiedy o niego nie zabiegamy. Trzeba słuchać, co nam podpowiada sumienie, a następnie realizować jego nakazy zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą. Dopiero wtedy przekonacie się, że na dłuższą metę – powtarzam: na dłuższą metę! – sukces przychodzi właśnie do tych, którzy o nim nie myśleli.”

źródło: "Człowiek w poszukiwaniu sensu" Viktor Frankl
 
Głoski pojawiające PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: Jolanta Falana -Kozłowska   
14.03.2012.
"Głoski pojawiające się w rozwoju najwcześniej są najtrudniej korygowalne.

Każda – nawet najmniejsza nieskorygowana wada wymowy powoduje konsekwencje dyslektyczne.

Mowa bierna ( rozumienie) zawsze wyprzedza mowę czynną ( mówienie).

Nierehabilitowane lub rehabilitowane niewłaściwie deficyty rozwojowe często powodują obniżenie II ( Ilorazu Inteligencji)."
 
Jolanta Falana -Kozłowska
 
 
Bez względu PDF Drukuj Email
Ważne Myśli i Cytaty
Wpisał: prof. Jagoda Cieszyńska   
14.03.2012.

  Bez względu na wiek życia dziecka tzn jego wiek metrykalny w terapii odnosimy się zawsze do wieku umysłowego ( rozwojowego), to znaczy do etapu osiągniętego dla danej funkcji psychicznej. Jeśli więc dziecko nie potrafi gryźć, nie będzie mogło uczyć się mówić, jeśli nie skupia wzroku na twarzy dorosłego, nie będzie mogło oglądać obrazków i uczyć się rozumienia nazw przedmiotów. Jeśli nie chwyta, przeciwstawiając kciuk, nie będzie mogło manipulować przedmiotami.

prof. Jagoda Cieszyńska

Zmieniony ( 20.06.2012. )
 
«« start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast. » koniec »»

Pozycje: 1 - 15 z 324
 Serwis Logopedia.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Logopedia.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Promocje
Zestaw nr 3 dla dzieci
 Zestaw nr 3 dla dzieci
PLN 190,00
Dodaj do koszyka

10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
PLN 20,00
Dodaj do koszyka

RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLN 9,50
Dodaj do koszyka

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
PLN 27,00
Dodaj do koszyka

Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
PLN 33,00
Dodaj do koszyka

Najnowsze
Co słychać wokół nas?
Co słychać wokół nas?
PLN 36,00
Dodaj do koszyka

WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
PLN 32,00
Dodaj do koszyka

Już czytam (Smok Obibok)
Już czytam (Smok Obibok)
PLN 42,00
Dodaj do koszyka

 
Top!
Top!