Logopedia-Fakty

U wcześniaków nerwowa droga słuchowa rozwija się pod wpływem bodźców dźwiękowych, natomiast u dzieci z uszkodzonym słuchem  wykorzystujemy plastyczność mózgu, aby kompensować zaburzone funkcje. 

prof. Jagoda Cieszyńska

 
Start arrow Wiadomości
21.07.2018.
 
 
Menu witryny
Start
Wiadomości
Encyklopedia logopedyczna
Publikacje fachowe
Poradnie,specjaliści,uczelnie
Forum pomocy on-line
Na innych stronach
Katalog WWW
Ważne myśli i cytaty
Książki poszerzające horyzonty
Profilaktyka przed poczęciem
Okres prenatalny (ciąża )
Wczesna interwencja
Model Terapii J. F-K
Narzędzia diagnostyczne
Metody Terapii
Nasi Prelegenci
O Nas
Nasze przedszkole
Sklep P.W.D. Apex
Konferencja
Pomoce logopedyczne

Lista produktów


Zaawansowane szukanie




Zapomniałeś hasło
Nie masz konta? Załóż sobie
Obszar pobierania
Pokaż koszyk
1 Produkt,
PLN 62,00
Nasze Strony
 
 
 
 

Wiadomości
Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci PDF Drukuj Email
Wpisał: Autism Research   
27.04.2015.

 Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci

(Autism Research Institute z San Diego) 

Zmieniony ( 27.04.2015. )
Więcej…
 
Konferencja PDF Drukuj Email
Wpisał: P.W.D APEX   
19.11.2014.
PRAKTYCZNY WYMIAR HOLISTYCZNEJ LOGOPEDII. Z DOŚWIADCZEŃ CENTRUM LOGOPEDYCZNEGO
 
Komunikat PDF Drukuj Email
Wpisał: P.W.D APEX   
29.05.2014.

Od września 2014 roku wszystkie szkolenia przeprowadzamy w Jastrzębiu - Zdroju, ul. Zdrojowa 5, w budynku pod szyldem Praktyczna Akademia Zdrowia i Holistycznej Terapii. Wykaz szkoleń i wszelkie informacje o naszych autorskich szkoleniach są dostępne pod zakładką szkolenia - Zapraszamy

Zmieniony ( 30.05.2014. )
 
światowy dzień głosu PDF Drukuj Email
Wpisał: P.W.D APEX   
11.04.2014.

Światowy Dzień Głosu

 

16 kwietnia przypada Światowy Dzień Głosu.   Głos jest podstawowym narzędziem umożliwiającym i wspierającym funkcjonowanie współczesnego społeczeństwa opartego na komunikacji. Jego zaburzenia mają negatywny wpływ na wiele obszarów aktywności człowieka, powodują określone konsekwencje psychiczne, społeczne, zawodowe i znacząco oddziaływają na jakość życia.

 

Zmieniony ( 11.04.2014. )
Więcej…
 
Ważny komunikat PDF Drukuj Email
Wpisał: P.W.D APEX   
19.02.2013.

1 września 2013 roku rozpoczęło działalność Przedszkole Centrum Logopedycznego pod egidą Praktycznej Akademii Zdrowia i Holistycznej  Terapii 

 

WYRĘCZAMY RODZINĘ W CODZIENNEJ TERAPII


 

Na terenie Miasta Jastrzębie Zdrój , ul Beskidzka  od 11 lat tj. od  roku  2002r   prowadzimy NSP ( Niepubliczną Specjalistyczną Poradnię)  Centrum Logopedyczne ,  zarejestrowaną jako placówka oświatowa w mieście Jastrzębie Zdrój, która  z uwagi na wysoką skuteczność terapeutyczną, cieszy się wciąż rosnącym uznaniem lokalnej społeczności   Działania, które pragniemy realizować w lokalu przy ul. Zdrojowa 5, są poszerzeniem i  wzbogaceniem naszych dotychczasowych osiągnięć i przeznaczone są zarówno dla środowiska lokalnego jak i terenu całego kraju i Unijnej Europy ( w zakresie wymiany doświadczeń oraz z przeznaczaniem dla Polonii ze szczególnym naciskiem na  dzieci i osoby  bilingwalne czyli dwujęzyczne).
                                                            

Szukaj nas także na portalu Facebook.


Zmieniony ( 14.11.2013. )
Więcej…
 
Nowości wydawnicze P.W.D Apex Centrum Logopedyczne PDF Drukuj Email
Wpisał: P.W.D APEX   
09.11.2012.

Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwań nasz zespół terapeutyczny opracował nowe zestawy diagnostyczne.

Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 miesiąca do 6roku życia.

Celem badania jest wykluczenie niedosłuchu, orientacja w rozwoju percepcji słuchowej oraz ocena słuchu mownego z uwzględnieniem słuchu fonematycznego determinującego opanowanie czytania i pisania.

 

  

      Zestaw do diagnozy percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej dla przedziału wiekowego od 12 miesiąca do 6 roku życia.

 

 

Życzymy owocnej pracy na naszych zestawach.

 
 
 
 
 

 

Zmieniony ( 12.11.2012. )
 
Komunikat P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne PDF Drukuj Email
Wpisał: P.W.D. APEX   
10.04.2012.
W celu spełnienia wymogów formalnych dotyczących kontraktowania świadczeń logopedycznych przez publiczne i niepubliczne ZOZ zatrudniające logopedów nasz profesjonalny zespół diagnostyczno – terapeutyczny opracował:
 
 

 
 
 
Próby do diagnozy praksji oralnej zostały tak dobrane, aby uchwycić istotne ruchy i układy aparatu mowy potrzebne do prawidłowego powstania głosek całego systemu fonetycznego j. polskiego tj 45 głosek ważnych dla artykulacji, ze szczególnym uwzględnieniem głosek tylnojęzykowych ( k, g, ch ( h), 3 szeregów głosek dentalizowanych (sz, ż, cz, dż, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź oraz j, l, r i samogłosek ustnych ( a, o, u, e, y, i), traktowanych jako arystokratki polskiego systemu fonetycznego, które pełnią nie tylko rolę sylabotwórczą, ale również decydują o czystości i wyrazistości artykulacji. Zaprezentowane układy aparatu mowy zilustrowane zdjęciami służą ocenie sprawności aparatu artykulacyjnego czyli praksji oralnej rozumianej jako możliwość wykonywania przez aparat artykulacyjny ruchów świadomych i celowych ( na zawołanie).

W przewodniku metodycznym będącym integralną częścią zestawu podajemy również szczegółowe informacje dotyczące przeprowadzenia diagnozy grafomotoryki, praksji oralnej i rozwoju mowy, języka, komunikacji językowej oraz artykulacji jak również normy nabywania określonych sprawności i umiejętności w tych sferach dla dzieci prawidłowo rozwijających się.

Niektóre pomoce zawarte w zestawie mogą być wykorzystane także w stymulacji i terapii.

 
Zespół diagnostyczno- terapeutyczny P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne
 
 
 
Zmieniony ( 09.11.2012. )
 
Standardy kształcenia logopedów w Europie PDF Drukuj Email
Wpisał: P.W.D APEX   
12.03.2012.
Kwestia standaryzacji.
Standard to innymi słowy wzorzec lub model. Truizmem chyba jest sformułowanie, że jakiekolwiek zawodowe działanie czy kształcenie nie może się obyć bez modelu, struktury organizacyjnej, powszechnie przyjętych zasad funkcjonowania. Tymczasem pomimo świadomości tego faktu kształcenie logopedyczne i profesja obywają się bez szczegółowych standardów, czego dowodem jest wciąż powstawanie i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, w których nauka nie odpowiada nawet normom przyjętym w Polsce, i stąd sformułowanie- standardy szczegółowe. Kolegium Logopedyczne od kilku lat pracuje nad takim modelem i oczywiście zatwierdzono konkretną siatkę godzin, uzgodnioną z dyrektywami CPLOL natomiast jeśli chodzi o program, to między różnymi uczelniami  są rozbieżności zarówno w zawartości przedmiotowej jak i rozpiętości czasowej poszczególnych kursów. Stąd potrzeba unifikacji treści i jakości nauczania.
Na świecie akredytacją uczelni kształcących logopedów zajmują się również związki zawodowe. Mają one strukturę jednorodną pomimo tego, że ich sfera działania to zarówno rozwój naukowy, kształcenie, jak i rozwój i ochrona profesji, a więc działanie czysto związkowe w naszym rozumieniu słowa.
Kwestia standardów w edukowaniu i profesjonalnym działaniu logopedów jest jedną z ważniejszych spraw, jakimi związek w ogóle się zajmuje: oto certyfikat, a więc nadanie miana logopedy wykształconego i działającego zgodnie ze standardami, oto dyskusja nad modelem specjalizacji w zawodzie, oto interwencje w sprawach naruszania standardów godzinowych pracy logopedów w oświacie i dyskusja nad modelem płatności za usługi w służbie zdrowia.

 

 

Więcej…
 
Czy dziecko z afazją, alalią...może nauczyć się języka obcego? PDF Drukuj Email
Wpisał: P.W.D APEX   
13.01.2012.
Szanowni Państwo!

Czy dziecko z afazją, alalią opóźnionym rozwojem mowy, głuchotą fonematyczną, rozległą dysleksją .....może nauczyć się  języka obcegoCzy obowiązujący na chwilę obecną przepis prawny zwalniający dziecko z deficytami z nauki tylko jednego języka obcego jest uzasadniony?

Jedna z naszych czytelniczek opisała nam problem swojego syna Bartka. Syn Pani Ani ma zdiagnozowaną afazję. Obecnie uczęszcza do drugiej klasy szkoły podstawowej, posiada wszystkie zaświadczenia i opinie o dysfunkcjach, mimo tego nie został zwolniony z obowiązku nauki drugiego języka obcego. Pani Ania - mama Bartka zatroskana o losy swojego dziecka jest zdania, że nauka języka jej syna z racji afazji jest bezsensowna i przyniesie jedynie  szkodę jej dziecku, które nie potrafi się posługiwać nawet językiem ojczystym. Jako ogólnopolskie Centrum Logopedyczne zostaliśmy poproszeni o ustosunkowanie się do problemu Bartka. Dla dobra Bartka oraz innych dzieci i ich rodzin dotkniętych tym problemem postanowiliśmy udostępnić korespondencję w tej sprawie i poddać ją publicznej dyskusji.
 
Oczywiście uzyskaliśmy na to zgodę rodziców Bartka, a imiona zostały zmienione. Na naszej stronie będziemy publikować informacje o dalszych losach Bartka i jego rodziny. Państwa natomiast ( szczególnie profesjonalistów – praktyków, nauczycieli i oczywiście rodziców ) i  wszystkich innych zainteresowanych problemem zachęcamy do dyskusji na naszym forum . Szczególnie cenne i ciekawe poglądy ( nawet te kontrowersyjne) i opinie będziemy zamieszczać na naszych stronach startowych.
 
 


 

Zmieniony ( 14.02.2012. )
Więcej…
 
«« start « poprz. 1 2 3 4 nast. » koniec »»

Pozycje: 1 - 17 z 60
 Serwis Logopedia.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Logopedia.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Promocje
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
PLN 20,00
Dodaj do koszyka

RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLN 9,50
Dodaj do koszyka

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
PLN 27,00
Dodaj do koszyka

Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
PLN 33,00
Dodaj do koszyka

Świat otwarty dla niewidomych. Szanse i możliwości
Świat otwarty dla niewidomych. Szanse i możliwości
PLN 25,00
Dodaj do koszyka

Najnowsze
Co słychać wokół nas?
Co słychać wokół nas?
PLN 36,00
Dodaj do koszyka

WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
PLN 32,00
Dodaj do koszyka

Już czytam (Smok Obibok)
Już czytam (Smok Obibok)
PLN 62,00
Dodaj do koszyka

 
Top!
Top!