Logopedia-Fakty
"Jeśli planujesz na rok - zasadź nasionko, jeśli na dziesięć lat - drzewo,  lecz jeśli na setki lat - wykształć dzieci."
Konfucjusz

 
Start arrow Publikacje fachowe arrow Logopedia arrow Praca nad mową dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim - studium przypadku.
19.01.2018.
 
 
Menu witryny
Start
Wiadomości
Encyklopedia logopedyczna
Publikacje fachowe
Poradnie,specjaliści,uczelnie
Forum pomocy on-line
Na innych stronach
Katalog WWW
Ważne myśli i cytaty
Książki poszerzające horyzonty
Profilaktyka przed poczęciem
Okres prenatalny (ciąża )
Wczesna interwencja
Model Terapii J. F-K
Narzędzia diagnostyczne
Metody Terapii
Nasi Prelegenci
O Nas
Nasze przedszkole
Sklep P.W.D. Apex
Konferencja
Pomoce logopedyczne

Lista produktów


Zaawansowane szukanie




Zapomniałeś hasło
Nie masz konta? Załóż sobie
Obszar pobierania
Pokaż koszyk
3 Produkty,
PLN 65,50
Nasze Strony
 
 
 
 

Praca nad mową dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim - studium przypadku. PDF Drukuj Email
Wpisał: Beata Musiał   
22.06.2005.
Stwierdzenie upośledzenia umysłowego u dziecka to straszliwy cios dla większości  rodziców. Podobno dla kogoś, kto po raz pierwszy słyszy, że jego dziecko jest upośledzone, wiadomość ta może stanowić najcięższy wstrząs, jakiego dozna w ciągu całego, pełnego doświadczeń życia.
Po otrząśnięciu się z pierwszego szoku rodzice zazwyczaj chcą wiedzieć, co mogą uczynić dla swego dziecka. Jak mu pomóc? Jak zapewnić mu najlepsze warunki, aby nawet gdy jego możliwości  są ograniczone, mogło w pełni je wykorzystać ? Jak mają uczyć? Czego należy je uczyć? Czego zdoła się nauczyć ?
Do niedawna niewiele było odpowiedzi na te pytania, jeszcze rzadziej wytyczały  one rodzicom określoną drogę postępowania. Taka sama bezradność dotyczyła  również wychowania językowego czyli nauki mówienia, porozumiewania się z otoczeniem oraz poprawnego funkcjonowania w świecie osób sprawnych intelektualnie. Wielu rodziców, którym udzielono tylko niewielkiej pomocy w tym zakresie, podjęło jedyna dobrze znaną rolę – wychowanie dziecka tak, aby było normalne. W rzeczywistości ta niezbyt pomocna rada często udzielana była przez specjalistów. U niektórych dzieci upośledzonych umysłowo takie podejście jest wystarczające: dzieci uczą się zupełnie dobrze, tego czego powinny się uczyć, a rodzice nie mają z nimi wielu problemów. Natomiast w pozostałych przypadkach zwykłe sposoby stymulacji dziecka są mniej skuteczne. Wiele dzieci upośledzonych umysłowo ma trudności w mówieniu co powoduje, że dzieci te nie potrafią tak jak normalne, uczyć się poprzez kontakt ze swoim otoczeniem. Dlatego przez fakt, że nie potrafią wyrazić prawidłowo swych sądów, mogą wydawać się niepojęte i niezdolne do nauki.
 
Zmieniony ( 01.03.2012. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 Serwis Logopedia.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Logopedia.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Promocje
Zestaw nr 3 dla dzieci
 Zestaw nr 3 dla dzieci
PLN 190,00
Dodaj do koszyka

10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
PLN 20,00
Dodaj do koszyka

RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLN 9,50
Dodaj do koszyka

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
PLN 27,00
Dodaj do koszyka

Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
PLN 33,00
Dodaj do koszyka

Najnowsze
Co słychać wokół nas?
Co słychać wokół nas?
PLN 36,00
Dodaj do koszyka

WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
PLN 32,00
Dodaj do koszyka

Już czytam (Smok Obibok)
Już czytam (Smok Obibok)
PLN 42,00
Dodaj do koszyka

 
Top!
Top!