Logopedia-Fakty
"Tajemnica naszych sukcesów zawiera się w kontroli umysłu."


John Assaraf, Murray Smith   
 
Start arrow Narzędzia diagnostyczne arrow Narzędzia diagnostyczne do oceny funkcji percepcyn arrow Zestaw do diagnozy poziomu zabawy
17.12.2017.
 
 
Menu witryny
Start
Wiadomości
Encyklopedia logopedyczna
Publikacje fachowe
Poradnie,specjaliści,uczelnie
Forum pomocy on-line
Na innych stronach
Katalog WWW
Ważne myśli i cytaty
Książki poszerzające horyzonty
Profilaktyka przed poczęciem
Okres prenatalny (ciąża )
Wczesna interwencja
Model Terapii J. F-K
Narzędzia diagnostyczne
Metody Terapii
Nasi Prelegenci
O Nas
Nasze przedszkole
Sklep P.W.D. Apex
Konferencja
Pomoce logopedyczne

Lista produktów


Zaawansowane szukanie




Zapomniałeś hasło
Nie masz konta? Załóż sobie
Obszar pobierania
Pokaż koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Nasze Strony
 
 
 
 

Zestaw do diagnozy poziomu zabawy PDF Drukuj Email
Wpisał: P.W.D APEX   
15.02.2012.

Zabawa jest podstawowym i naturalnym rodzajem działalności małego dziecka oraz instrumentem poznawania świata i reguł w nim rządzących. Obserwacja zabawy małego dziecka dostarcza istotnych informacji o jego rozwoju. Właśnie w rozwoju zabawy tkwią korzenie mowy i wszystkich przyszłych intelektualnych osiągnięć dziecka. Celem badania jest określenie jaki poziom zabawy dziecko osiągnęło.

 

Zestaw zawiera:
1. Książeczka z grubymi kartkami
2. Piramidka
3.Zabawki: samochodzik z otwieranymi drzwiami, lustrzany garaż, zabawowy śrubokręt i młotek, lalka, łóżeczko, butelka do karmienia, plastikowy kubek ze zdejmowanym ustnikiem, plastikowa łyżeczka, plastikowy talerz, komplet garnków, kuchenka "do gotowania", "produkty spożywcze " w plastikowych pojemnikach, komplet figurek zwierzątek.

 

Sugestie do obserwacji zabawy dziecka:
12 m. życia - Diagnosta kładzie przed dzieckiem, siedzącym na kolanach rodzica( opiekuna) lub na kocyku, książeczkę z grubymi kartkami. Sprawdza, czy dziecko obraca kartki, czy patrzy na obrazki.

18 m. życia
Diagnosta stawia przed dzieckiem drążek piramidki, wkłada na nią jedną część kółek z dziurką. Pozostałe leżą przed dzieckiem. Obserwuje czy dziecko samo podejmuje działania, czy kontroluje wzrokiem wykonywane czynności.

24 m. życia
Na stoliku lub kocyku kładzie diagnosta auto z otwieranymi drzwiami, lalkę i plastikowe figurki zwierząt. Obserwuje, czy dziecko manipuluje zabawkami,czy dzieje się to z kontrolą jego wzroku, czy dziecko spontanicznie pokazuje zabawki rodzicom ( opiekunom).

30 m. życia
Diagnosta kładzie na stoliku: auto, garaż, zabawkowy młotek i śrubokręt ( dla chłopców) , lalkę, łóżeczko, kubek, butelkę do karmienia ( dla dziewczynek). Obserwuje, czy występuje umiejętność zabawy specyficznej np. auto jedzie do garażu, naprawianie auta, usypianie i karmienie lalki. Zachowania dziecka należy dokładnie odnotować.

36 m. życia
Diagnosta kładzie na stoliku kuchenkę, garnki, talerzyk, miseczkę, łyżkę, "produkty spożywcze" w pojemnikach. Prosi dziecko np. o ugotowanie obiadu. Obserwuje sposób wykonania czynności przez dziecko i jego spontaniczne wypowiedzi, które dostarczają również informacji o poziomie rozwoju mowy i myślenia.

 

Uwaga!
1.Celem diagnozy jest określenie wieku rozwojowego w odniesieniu do wieku metrykalnego (biologicznego) dziecka.

2. Jeśli dziecko tylko bierze przedmioty do ręki i wkłada do ust lub wyrzuca bez oglądania, wówczas pozostaje na etapie niemowlęcia ( wiek rozwojowy), bez względu na wiek kalendarzowy.

3. Wiek rozwojowy jest bazą do zaprogramowania stymulacji lub ( i ) terapii.

4. Zaprogramowanie stymulacji lub ( i) terapii dotyczy zazwyczaj więcej niż jednej funkcji psychicznej ( rozwój motoryczny i manualny; spostrzeganie wzrokowe; spostrzeganie słuchowe; zabawa; mowa, język i komunikacja językowa; zachowania społeczne, dominacja stronna; pamięć oraz w przypadku głębszych zaburzeń rozwojowych także: funkcje węchowe, smakowe i dotykowe, funkcje lewej półkuli mózgu ze szczególnym uwzględnieniem kategoryzacji i myślenia przyczynowo- skutkowego).5.Zaprogramowanie stymulacji lub ( i )terapii w w/w sferach opiera się również na rzetelnej diagnozie, której celem jest określenie wieku rozwojowego w odniesieniu do wieku metrykalnego.
5. Skład pakietu może ulegać zmianie stosownie do dostępności pomocy na rynku. Zawsze jednak dobór pomocy uwzględniać będzie ich aspekt i przydatność merytoryczną.

Zestaw dostępny jest w naszej Hurtowni Pomocy Logopedycznych.

 

 

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 Serwis Logopedia.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Logopedia.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Promocje
Zestaw nr 3 dla dzieci
 Zestaw nr 3 dla dzieci
PLN 190,00
Dodaj do koszyka

10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
PLN 20,00
Dodaj do koszyka

RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLN 9,50
Dodaj do koszyka

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
PLN 27,00
Dodaj do koszyka

Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
PLN 33,00
Dodaj do koszyka

Najnowsze
Co słychać wokół nas?
Co słychać wokół nas?
PLN 36,00
Dodaj do koszyka

WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
PLN 32,00
Dodaj do koszyka

Już czytam (Smok Obibok)
Już czytam (Smok Obibok)
PLN 42,00
Dodaj do koszyka

 
Top!
Top!