Przeglądaj
więcej kategorii
PSYCHOPEDAGOGICZNA |
LOGOPEDYCZNA |
DIAGNOZA
Zamieszczamy tu wszelkie dostępne narzędzia, próby i materiały służące kompleksowej diagnozie dziecka( pacjenta)
będącej podstawą opracowania IPT ( INDYWIDUALNEGO PROGRAMU TERAPII) proponowanego w zmodyfikowanej karcie badania logopedycznego naszego Wydawnictwa Apex. Kompleksowe badanie obejmuje minimum dwie kategorie: Psychopedagogiczną i Logopedyczną.
Zamieszczamy tu wszelkie dostępne narzędzia, próby i materiały służące kompleksowej diagnozie dziecka( pacjenta)
będącej podstawą opracowania IPT ( INDYWIDUALNEGO PROGRAMU TERAPII) proponowanego w zmodyfikowanej karcie badania logopedycznego naszego Wydawnictwa Apex. Kompleksowe badanie obejmuje minimum dwie kategorie: Psychopedagogiczną i Logopedyczną.
Elementy podlegające analizie diagnostycznej to: motoryka ( duża i mała – ze szczególnym uwzględnieniem sprawności oralnej), wzrok, słuch, naśladownictwo, system językowy, zabawa, dominacja stronna (lateralizacja ), pamięć, rozwój społeczny i emocjonalny. Istotna jest jak widać, ocena funkcjonowania dziecka w sferach psychicznej i motorycznej. Stwierdzenie opóźnienia lub jakichkolwiek zakłóceń rozwojowych jest w takim rozumieniu diagnozą wystarczająca, by skierować dziecko na terapię.
(Jagoda Cieszyńska "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska").
W tej kategorii nie ma tymczasem żadnych pozycji. Zapraszamy wkrótce!