Logopedia-Fakty
Szczęśliwość jest naturalnym stanem małych dzieci, do których Królestwo należy aż do chwili, gdy je powstrzymamy i zarazimy głupotą społeczeństwa i kultury.
A .S. NEILL
 
Start arrow DIAGNOZA arrow PSYCHOPEDAGOGICZNA arrow STANDARD arrow Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 m. do 6
22.06.2018.
 
 
Menu witryny
Start
Wiadomości
Encyklopedia logopedyczna
Publikacje fachowe
Poradnie,specjaliści,uczelnie
Forum pomocy on-line
Na innych stronach
Katalog WWW
Ważne myśli i cytaty
Książki poszerzające horyzonty
Profilaktyka przed poczęciem
Okres prenatalny (ciąża )
Wczesna interwencja
Model Terapii J. F-K
Narzędzia diagnostyczne
Metody Terapii
Nasi Prelegenci
O Nas
Nasze przedszkole
Sklep P.W.D. Apex
Konferencja
Pomoce logopedyczne

Lista produktów


Zaawansowane szukanie




Zapomniałeś hasło
Nie masz konta? Załóż sobie
Obszar pobierania
Pokaż koszyk
3 Produkty,
PLN 79,00
Nasze Strony
 
 
 
 

DIAGNOZA arrow PSYCHOPEDAGOGICZNA arrow STANDARD arrow Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 m. do 6



Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 m. do 6


Cena: PLN 580,00


Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 m. do 6r. życia

Celem badania jest wykluczenie niedosłuchu, orientacja w rozwoju percepcji słuchowej oraz ocena słuchu mownego z uwzględnieniem słuchu fonematycznego determinującego opanowanie czytania i pisania.

 

Zestaw zawiera:

1.                   Minutnik

2.                   "Pląsy z długą brodą. Piosenki dla dzieci śpiewane od pokoleń" (4 płytki CD-śpiewane wiersze ) 

3.     Przez zabawę do mówienia, czytania i pisania ( 3 książeczki)

4.     Plastikowe zwierzątka domowe i dzikie.

5.     Zabawkowe pianino, bębenek, marakasy, tamburyno.

6.     Metalowy kubek z łyżeczką.

7.     Lalka i zabawkowy wózek dla lalki.

8.     Miska i kubeczek plastikowy.

9.     Pojemnik z kolorowymi klockami.

10.   Zestaw dydaktyczny . Historyjki obrazkowe. Wydawnictwo Arson

11.   Próby językowe -Zał. 1

12.   Karty diagnozy logopedycznej z Załącznikiem

 

 

Spostrzeganie słuchowe – normy dla poszczególnych przedziałów wiekowych dla dzieci prawidłowo rozwijających się.

Wiek

Umiejętności oczekiwane rozwojowo

 1 miesiąc życia

- reagowanie na dźwięki

- zmiany aktywności np. rytmu ssania pod wpływem głosu matki

 2 miesiąc życia

- reagowanie na głośne dźwięki

- reakcje ruchowe na dźwięki płynące z otoczenia

 3 miesiące

- wsłuchiwanie się w wypowiedzi osób dorosłych

- zatrzymywanie ruchów na dźwięk dzwonka

 4 miesiące

- słuchanie dźwięków wydawanych przez grzechotkę

- słuchanie odgłosów wywołanych przez poruszającego

przedmiotami dorosłego

 5 miesięcy

- samodzielne wywoływanie dźwięków

- słuchanie wypowiedzi opiekunów

- szukanie źródła dźwięku przez odwrócenie głowy

 6 – 7 miesięcy

- manipulowanie przedmiotami w celu wydobycia nowych

dźwięków

- słuchanie własnych produkcji ( powtarzanie sylab)

 8-9 miesięcy

- rozumienie emocjonalnych zabarwień wypowiedzi rodziców

10 – 11 miesiąc

- poruszanie się w rytm muzyki

- słuchanie i rozpoznawanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych

12 miesięcy

- poszukiwanie źródła dźwięku ( minutnik ukryty w w oddalonej części pokoju).

- poruszanie się w rytm muzyki i zaprzestanie, gdy

muzyka przestanie grać ( z wykorzystaniem wierszy

z podkładem muzycznym)

- wpatrywanie się w twarz śpiącego dorosłego.

18 miesięcy

- właściwe reakcje na piosenkę – poruszanie zwierzątkiem ( z wykorzystaniem wierszy z podkładem muzycznym).

- " Granie ” na bębenku i pianinku, tamburynie i marokasach

- podawanie dzwonka, bębenka, tamburyna i kubka z łyżeczką, po prezentacji dźwięków

 24 miesiące

- wypełnianie poleceń: włóż lalkę do wózka, daj pieskowi miskę, włóż klocek do miseczki itd.

- podawanie obrazków: pani pije, pani je, pani śpi.

- naśladowanie głośnego i cichego grania na bębenku.

 30 miesięcy

- kończenie wierszyka ostatnim wyrazem.

- wypełnianie poleceń dwuczłonowych np. -

zdejmij lali buty i połóż lalę do wózka; włóż klocek

do pudełka i zamknij pudełko; wyjmij łyżeczkę

z pudełka ( pojemnika) i włóż łyżeczkę do kubka. itd.

- słuchanie wierszyka trzyzwrotkowego.

 36 miesięcy

- śpiewanie piosenki na widok poruszanej przez dorosłego zabawki.

- zabawa w rymowanie.

- nazywanie zwierzątek po usłyszeniu wyrażenia dźwiękonaśladowczego ( kot : miau, mrrr, pies: hau, wrrr, żaba: kum, rech, kła- kła, krowa: muuu, baran: beee, myszka: pi, koń: iha- ha).

 4- 5 rok życia

- początek świadomości metajęzykowej

 5- 6 rok życia

- świadomość metajęzykowa

- koniec nabywania systemu fonetyczno- fonologicznego

 

 

Uwaga!

Dzieci 6- letnie rozpoznają już wszystkie dźwięki pochodzące z naturalnego otoczenia, różnicują je i wyróżniają z kontekstu innych oraz rozpoznają,wymawiają i powtarzają wszystkie głoski języka polskiego ( 45 ważnych dla artykulacji). Posiadają również umiejętność różnicowania głosek opozycyjnych np. R-L-J w sylabach: ra- la-ja, w wyrazach: rakieta- lalka- jaskinia. Mają sprawną kinestezję artykulacyjną czyli głoski opozycyjne w bliskim i bezpośrednim sąsiedztwie wypowiadają prawidłowo np. kalkulator, szarlotka. Potrafią przegłoskować wyrazy o dość długiej i trudnej strukturze fonetycznej np krasnoludek.

 

 

 

Sposób przeprowadzenia diagnozy percepcji słuchowej.

 

Diagnozujący prosi dziecko o wykonanie poleceń, które obrazują umiejętności dziecka w określonym przedziale wiekowym.

 

12 miesięcy

- diagnozujący umieszcza w pokoju (tak, aby dziecko nie widziało) cykający minutnik i obserwuje zachowanie dziecka tzn. czy wychwyciło dźwięk i czy jest w stanie go zlokalizować.

- diagnozujący puszcza muzykę z płytki CD " Pląsy z długą brodą" i zaczyna tańczyć przed dzieckiem obserwując czy dziecko również próbuje tańczyć; następnie przerywa odtwarzanie muzyki i obserwuje czy dziecko przestało tańczyć

- diagnozujący pyta rodziców czy dziecko wykazuje zainteresowanie twarzą śpiącego dorosłego poprzez wpatrywanie się w nią

18 miesięcy

- diagnozujący puszcza muzykę z płytki CD "Pląsy z długą brodą" i inicjuje "taniec" plastikowego zwierzątka przy muzyce, podaje dziecku inne plastikowe zwierzątko i obserwuje zachowanie dziecka - czy próbuje wykonywać zwierzątkiem ruchy taneczne

- diagnozujący rozkłada przed dzieckiem zabawkowe "instrumenty muzyczne": pianino, bębenek, marokasy i obserwuje zachowanie dziecka tzn. czy podejmuje próby "gry" na tych "instrumentach"

- diagnozujący rozkłada przed dzieckiem: dzwonek, bębenek, tamburyno i kubek z łyżeczką. Demonstruje dźwięk kolejno na każdym z tych instrumentów, następnie odkłada instrument i prosi dziecko o podanie instrumentu, na którym "zagrał"

24 miesiące:

- diagnozujący prosi dziecko o wykonanie poleceń z zastosowaniem zabawek i atrap np.: włóż lalkę do wózka, daj pieskowi miskę,włóż klocek do miseczki itd.

- diagnozujący rozkłada przed dzieckiem obrazki ilustrujące czynności i prosi o podawanie nazwanych przez niego obrazków np: pani pije, pani je, pani śpi. W tym celu korzysta z pomocy "Historyjki obrazkowe"

- diagnozujący demonstruje dziecku ciche i glośnie granie na bębenku i prosi dziecko o powtórzenie gry w taki sam sposób

- diagnozujący mówi dziecku znany wierszyk jeden raz w całości i drugi raz bez jednego lub kilku brakujących słów i prosi dziecko o dokończenie wierszyka np. Wlazł kotek na płotek i mruga. Ładna to piosenka, niedługa. lub Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.

- diagnozujący prosi dziecko o wypełnianie poleceń dwuczłonowych np. -

zdejmij lali buty i połóż lalę do wózka;włóż klocek do pojemnika i zamknij pojemnik; wyjmij łyżeczkę z pojemnika i włóż łyżeczkę do kubka. itd. ; tym celu korzysta z zabawek i rekwizytów.

-diagnozujący mówi do dziecka wierszyk trzyzwrotkowy np.:

W chlewiku mieszka świnka

I trąca ryjkiem drzwi.

Ja mówię jej dzień dobry,

A ona kwi, kwi, kwi.

Po podwórku chodzi kaczka,

Co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej dzień dobry

A ona: kwa, kwa, kwa.

Koło budy trzy szczeniaczki,

Podnoszą wielki gwar.

Ja mówię- cicho pieski,

A one – hau, hau, hau.

i uważnie obserwuje czy dziecko jest zainteresowane słuchaniem tego wierszyka

36 miesięcy

- diagnozujący porusza zabawką np. lalką, mówiąc, że lala tańczy i prosi dziecko,aby zaśpiewało lali do tańca piosenkę

- diagnozujący bawi się z dzieckiem w rymowanie; by sprawdzić czy dziecko potrafi tworzyć słowa rymujące należy wyjaśnić dziecku zasady tworzenia rymów (rymują się wyrazy, które kończą się taką samą sylabą); następnie diagnozujący mówi do dziecka po dwa słowa, które są podobne (rymują się) lub inne (nie rymują się). Zadaniem dziecka jest określenie czy słowa są podobne czy inne np.: kurka- górka, myszka- pliszka, Tomek- domek, rower- stół, kanapka- buteleczka, kaczka- dziwaczka, dama- tama

4 rok życia:

- diagnozujący wykonuje próbę z zakresu różnicowania głosek opozycyjnych dla 4 roku życia- Zał.15 pkt.I

5 rok życia:

-diagnozujący wykonuje próbę z zakresu różnicowania głosek opozycyjnych - Zał. 15 pkt.I

6 rok życia

-diagnozujący wykonuje próbę z zakresu różnicowania głosek opozycyjnych - Zał. 15 pkt.

Wszystkie uwagi i spostrzeżenia diagnozujący zapisuje w karcie diagnozy logopedycznej, natomiast w załączniku do karty diagnozy logopedycznej określa poziom umiejętności dziecka w zakresie percepcji słuchowej. Badający wstawia znak X w rubryce tabeli dotyczącej wieku rozwojowego percepcji słuchowej, który jest dla badanego dziecka właściwy.

Ważne sugestie i uwagi!

1. Badanie należy przeprowadzić uwzględniając w/w próby diagnostyczne oraz wnikliwie obserwując i analizując zachowania dziecka. Należy również przeprowadzić szczegółowy wywiad z rodzicami dziecka dotyczący rozwoju percepcji słuchowej.

2. W razie najmniejszych wątpliwości co do działania narządu słuchu należy zalecić specjalistyczne badania słuchu fizjologicznego.

3. W terapii zaburzeń komunikacji językowej ćwiczenia słuchowe pełnią rolę kluczową i stosuje się je dla wszystkich dzieci z funkcjonalnym uszkodzeniem czynności słuchania i słyszenia.

4. Etap rozpoczęcia ćwiczeń jest uzależniony od określenia wieku rozwojowego w zakresie percepcji słuchowej oraz wszystkich innych funkcji poznawczych dziecka.

Uwaga! Skład pakietu i cena może ulegać zmianie stosownie do dostępności pomocy na rynku. Zawsze jednak dobór pomocy uwzględniać będzie ich aspekt i przydatność merytoryczną.

Zestaw został opracowany w oparciu o pozycje:

1. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia. Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo.

2. Karty diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia.,

Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo.

3. Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska.,

Jagoda Cieszyńska

4. Metody wywoływania głosek. Jagoda Cieszyńska

5. Sprawdź jak mówię. Karta badania logopedycznego z materiałami pomoc- niczymi. E. Stecko

oraz doświadczenia zespołu diagnostyczno- terapeutycznego P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne w Radomsku i Jastrzębiu Zdroju.

W w/w pozycjach znajdzie Zainteresowany wszystkie bardziej szczegółowe opisy i informacje.

 

Zespół diagnostyczno- terapeutyczny

P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne

 

 




 


Komentarze klientów:

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy na temat tego produktu.
Aby napisać komentarz prosimy o zalogowanie się.





 Serwis Logopedia.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Logopedia.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Promocje
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
PLN 20,00
Dodaj do koszyka

RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLN 9,50
Dodaj do koszyka

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
PLN 27,00
Dodaj do koszyka

Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
PLN 33,00
Dodaj do koszyka

Świat otwarty dla niewidomych. Szanse i możliwości
Świat otwarty dla niewidomych. Szanse i możliwości
PLN 25,00
Dodaj do koszyka

Najnowsze
Co słychać wokół nas?
Co słychać wokół nas?
PLN 36,00
Dodaj do koszyka

WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
PLN 32,00
Dodaj do koszyka

Już czytam (Smok Obibok)
Już czytam (Smok Obibok)
PLN 62,00
Dodaj do koszyka

 
Top!
Top!