Logopedia-Fakty
"Zajęcia terapeutyczne dla dzieci małych tzn. do około 5 roku życia prowadzone są w zawsze formie zabawy i większość ćwiczeń wykonują z dziećmi   rodzice   pod nadzorem terapeuty.  Dotyczą one rehabilitacji takich sfer jak:  grafomotoryka, lokomocja duża, percepcja wzrokowa, integracja percepcyjno-motoryczna)."
 
 Jolanta Falana- Kozłowska
 
Start arrow TERAPIA arrow LOGOPEDYCZNA arrow MWSL arrow 5.ĆW. ODDECH. arrow Zestaw do ćwiczeń oddechowych
18.08.2018.
 
 
Menu witryny
Start
Wiadomości
Encyklopedia logopedyczna
Publikacje fachowe
Poradnie,specjaliści,uczelnie
Forum pomocy on-line
Na innych stronach
Katalog WWW
Ważne myśli i cytaty
Książki poszerzające horyzonty
Profilaktyka przed poczęciem
Okres prenatalny (ciąża )
Wczesna interwencja
Model Terapii J. F-K
Narzędzia diagnostyczne
Metody Terapii
Nasi Prelegenci
O Nas
Nasze przedszkole
Sklep P.W.D. Apex
Konferencja
Pomoce logopedyczne

Lista produktów


Zaawansowane szukanie




Zapomniałeś hasło
Nie masz konta? Załóż sobie
Obszar pobierania
Pokaż koszyk
6 Produkty,
PLN 210,00
Nasze Strony
 
 
 
 

TERAPIA arrow LOGOPEDYCZNA arrow MWSL arrow 5.ĆW. ODDECH. arrow Zestaw do ćwiczeń oddechowych



Zestaw do ćwiczeń oddechowych


Cena: PLN 60,00


Zestaw do Ćwiczeń Oddechowych

Zawiera:

  1. Piórka
  2. Piłeczki pingpongowe – 5 szt.
  3. Rurki do dmuchania – 1 opakowanie - 40szt.
  4. Bańki  mydlane
  5. Wiatraczki – 2 szt.
  6. Świece – 5 szt.
  7. Balony - 5 szt. 

Wszystko  w poręcznej, przezroczystej saszetce.

Celem ćwiczeń oddechowych jest:

  • wyrobienie prawidłowego oddechu przeponowego lub pełnego;
  • wyrobienie długiej fazy wydechowej;
  • wyrobienie równomierności siły wydechu;
  • ekonomicznego wydatkowania powietrza;
  • umiejętności synchronizowania pauz oddechowych (niezbędnych dla zaczerpnięcia    powietrza)  z treścią wypowiedzi;

 

 

 

 

Ćwiczenia można  przeprowadzać indywidualnie lub grupowo np. w formie konkursów.

Rozpoczynamy od ćwiczeń najłatwiejszych, w czasie których wykorzystujemy jedynie aparat oddechowy, przechodząc stopniowo do nieco trudniejszych połączonych z poruszaniem rąk, nóg i całego tułowia oraz wypowiadaniem głosek lub ich śpiewaniem. 

Ćwiczenia mobilizujące wyłącznie aparat oddechowy (przykłady):

  • wąchanie kwiatków;  dziecko  powoli wciąga  powietrze nosem  i równie powoli, aby zapamiętać ich zapach robi wydech
  • zdmuchiwanie kawałków papieru z gładkiej powierzchni; dziecko dostaje plastikową rurkę i za jej pomocą ma zdmuchnąć np. 10 papierków
  • wesołe wiatraczki; dziecko trzyma w ręku  wiatraczek i  na określony sygnał, np.: klaśnięcie  przybliża wiatraczek do ust i na niego dmucha
  • zdmuchiwanie świecy
  • dmuchanie na watkę lub piórko, aby długo utrzymywało się w powietrzu

 

Ćwiczenia na  wydłużenie fazy wydechowej (przykłady):

  • balonik; dzieci stojąc w kole naśladują nadmuchiwanie balonu powoli, aby nie pękł
  • dmuchanie na świecę, w taki sposób, aby płomień wyginał się, ale nie gasł
  • puszczanie baniek mydlanych
  • mecz piłki pingpongowej; czworo lub dwoje dzieci siedzi naprzeciw siebie i dmuchają na piłeczkę, tak aby nie spadła ze stołu

 

 

 

Ćwiczenia na oddychanie brzuszno – przeponowe (przykłady):

  • huśtanie ulubionej zabawki- na brzuszek leżącego płasko na podłodze dziecka należy położyć książkę, a na niej ulubioną zabawkę. W czasie wdechu zabawka unosi się do góry, przy wydechu opada. Zarówno wdech, jak i wydech muszą  być powolne i równomierne, z chwilowym zatrzymaniem powietrza, aby ,np.: kotek nie spadł z huśtawki;
  • dziecko leży na dość twardym podłożu, jedną rękę trzyma na brzuchu, drugą na górnej części klatki piersiowej .W czasie wdechu ręka leżąca na brzuchu unosi się znacznie wyżej, niż druga;

 

Łączenie ćwiczeń oddechowych z ruchami rąk, nóg i tułowia np

  • wdech połączony z odwróceniem ramion (dłonie do przodu), wydech z  nawróceniem  ramion

 

Łączenie ćwiczeń oddechowych z artykulacją:

  • początkowo samogłosek ustnych ( a, o, u, e, y, i )
  • następnie spółgłosek dających się wydłużyć np. sssss, zzzz, fffff itp.

 

 


Udanych ćwiczeń. P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne

 




 


Komentarze klientów:

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy na temat tego produktu.
Aby napisać komentarz prosimy o zalogowanie się.


Proponujemy również dodatkowo:

Niezbędnik Logopedy
Niezbędnik Logopedy
PLN 75,00
Dodaj do koszyka




 Serwis Logopedia.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Logopedia.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Promocje
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
PLN 20,00
Dodaj do koszyka

RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLN 9,50
Dodaj do koszyka

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
PLN 27,00
Dodaj do koszyka

Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
PLN 33,00
Dodaj do koszyka

Świat otwarty dla niewidomych. Szanse i możliwości
Świat otwarty dla niewidomych. Szanse i możliwości
PLN 25,00
Dodaj do koszyka

Najnowsze
Co słychać wokół nas?
Co słychać wokół nas?
PLN 36,00
Dodaj do koszyka

WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
PLN 32,00
Dodaj do koszyka

Już czytam (Smok Obibok)
Już czytam (Smok Obibok)
PLN 62,00
Dodaj do koszyka

 
Top!
Top!