Logopedia-Fakty
"Umysł człowieka to prawdziwa puszka Pandory. Zawiera w sobie całą ewolucję od stworzeń na najniższym poziomie aż do najwyższego poziomu - geniusza."
 
Start arrow TERAPIA arrow LOGOPEDYCZNA arrow MRA arrow AUTYZM arrow Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakow
17.10.2018.
 
 
Menu witryny
Start
Wiadomości
Encyklopedia logopedyczna
Publikacje fachowe
Poradnie,specjaliści,uczelnie
Forum pomocy on-line
Na innych stronach
Katalog WWW
Ważne myśli i cytaty
Książki poszerzające horyzonty
Profilaktyka przed poczęciem
Okres prenatalny (ciąża )
Wczesna interwencja
Model Terapii J. F-K
Narzędzia diagnostyczne
Metody Terapii
Nasi Prelegenci
O Nas
Nasze przedszkole
Sklep P.W.D. Apex
Konferencja
Pomoce logopedyczne

Lista produktów


Zaawansowane szukanie




Zapomniałeś hasło
Nie masz konta? Załóż sobie
Obszar pobierania
Pokaż koszyk
5 Produkty,
PLN 315,00
Nasze Strony
 
 
 
 

TERAPIA arrow LOGOPEDYCZNA arrow MRA arrow AUTYZM arrow Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakow



Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakow


Cena: PLN 70,00



Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska.
prof. Jagoda Cieszyńska



ISBN: 978-83-931685-0-7
Wydawnictwo: konferencje-logopedyczne.pl
Ilość stron: 308
Wydanie: I
Okładka: twarda


Spis treści

Drogi Czytelniku!

Wstęp

I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu

1. Diagnoza – refleksje teoretyczne

2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV,

CHAT CARS)

2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10

2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV

2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT

2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS

3. Zachowania autystyczne – stereotypy i fakty

3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające

3.2. Niechęć do zmian

4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka?

5. Terapia behawioralna – źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania

5.1. Historia Marcinka

II. Wczesna diagnoza – zagrożenie autyzmem

1. Zagrożenia współczesności

1.1. Karmienie

1.2. Zdobywanie przestrzeni

1.3. Rozwijanie mowy

1.4. Stymulacja obrazem

1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci

1.6. Trening czystości

1.7. Problem szczepionek skumulowanych

1.8. Późna diagnoza – konsekwencje

1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu

1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia

1.9.2. Dzieci w drugim roku życia

1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia

2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu

2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia

2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe

2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia

2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych

2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu – test S.O.N.

2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się – Międzynarodowa Wykonaniowa

Skala Leitera

2.3. Diagnoza dominacji stronnej

2.4. Zabawa

2.5. Naśladownictwo

2.6. Język i komunikacja

2.7. Spostrzeganie wzrokowe

2.8. Spostrzeganie słuchowe

2.9. Zachowania społeczne

2.10. Funkcje motoryczne

3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej

3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu

3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią

4. Wywiad z rodzicami – spojrzenie praktyka

III. Terapia psychologiczna

1. Problemy psychologiczne

1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia

1.2. Terapia rodziny

1.3. Zadania terapeutyczne dla matki

1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca

1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców

1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii

1.6.1. Starsza siostra i starszy brat

1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat

1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem

1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami

1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka

1.10. Etapy uczenia się

IV. Terapia neurobiologiczna

1. Terapia słuchowa

1.1. Ćwiczenia słuchowe – dźwięki niewerbalne

1.2. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia,

wyrażenia dźwiękonaśladowcze)

1.3. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczno-sekwencyjne

1.4. Ćwiczenia słuchowe – sekwencyjne (zdania)

1.5. Echolalie

2. Terapia funkcji wzrokowych

2.1. Kontakt wzrokowy

2.2. Rozszerzanie pola widzenia

2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności

2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym

2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym

2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków

3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych

i dotykowych

4. Stymulacja rozwoju zabawy

4.1. Zabawy imitujące jedną czynność

4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami

4.3. Zabawy z regułami

4.4. Zabawy tematyczne

4.5. Zabawy językowe

5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu

5.1. Szeregowanie

5.2. Sekwencje

5.3. Relacje

6. Terapia zachowań społecznych

6.1. Rodzina jako grupa społeczna

6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej

7. Stymulacja funkcji motorycznych

8. Ćwiczenia pamięci

8.1. Pamięć symultaniczna

8.2. Pamięć sekwencyjna

9. Ćwiczenia myślenia

9.1. Kategoryzowanie

9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego

9.3. Kodowanie

10. Kształtowanie systemu językowego

10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi

10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) – metoda E. Wianeckiej

10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R)

10.3.1. Etapy nauki czytania

10.3.2. Gesty artykulacyjne

10.4. Metoda komunikacyjna

10.5. Metoda kognitywna

10.6. Dzienniki wydarzeń – metoda W. Zuziowej

10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka

V. Historie prawdziwe

1. Jaś

1.1. Diagnoza

1.2. Po pierwszym tygodniu terapii

1.3. Po dwóch tygodniach terapii

1.4. Po czterech tygodniach terapii

1.5. Po 15 tygodniach terapii

1.6. Po 17 tygodniach terapii

1.7. Po 22 tygodniach terapii

1.8. Po 24 tygodniach terapii

2. Pawełek

2.1. Diagnoza

2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii

3. Dawid

Zakończenie

Bibliografia



 


Komentarze klientów:

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy na temat tego produktu.
Aby napisać komentarz prosimy o zalogowanie się.





 Serwis Logopedia.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Logopedia.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Promocje
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
PLN 20,00
Dodaj do koszyka

RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLN 9,50
Dodaj do koszyka

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
PLN 27,00
Dodaj do koszyka

Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
PLN 33,00
Dodaj do koszyka

Świat otwarty dla niewidomych. Szanse i możliwości
Świat otwarty dla niewidomych. Szanse i możliwości
PLN 25,00
Dodaj do koszyka

Najnowsze
Co słychać wokół nas?
Co słychać wokół nas?
PLN 36,00
Dodaj do koszyka

WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
PLN 32,00
Dodaj do koszyka

Już czytam (Smok Obibok)
Już czytam (Smok Obibok)
PLN 62,00
Dodaj do koszyka

 
Top!
Top!