Logopedia-Fakty

"Najważniejszą zdobyczą trzeciego roku życia jest pojawienie się rozbudowanych sekwencji w zabawach tematycznych oraz w wypowiedziach językowych. Kreacji w zabawie towarzyszy " twórczość językowa", dziecko tworzy formy analogiczne i neologizmy."

( prof. Jagoda. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia., WE Kraków 2007,s. 213). 
 
 
Start arrow DIAGNOZA arrow PSYCHOPEDAGOGICZNA arrow Zestaw do diagnozy funkcji motorycznych
22.01.2018.
 
 
Menu witryny
Start
Wiadomości
Encyklopedia logopedyczna
Publikacje fachowe
Poradnie,specjaliści,uczelnie
Forum pomocy on-line
Na innych stronach
Katalog WWW
Ważne myśli i cytaty
Książki poszerzające horyzonty
Profilaktyka przed poczęciem
Okres prenatalny (ciąża )
Wczesna interwencja
Model Terapii J. F-K
Narzędzia diagnostyczne
Metody Terapii
Nasi Prelegenci
O Nas
Nasze przedszkole
Sklep P.W.D. Apex
Konferencja
Pomoce logopedyczne

Lista produktów


Zaawansowane szukanie




Zapomniałeś hasło
Nie masz konta? Załóż sobie
Obszar pobierania
Pokaż koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Nasze Strony
 
 
 
 

DIAGNOZA arrow PSYCHOPEDAGOGICZNA arrow Zestaw do diagnozy funkcji motorycznych



Zestaw do diagnozy funkcji motorycznych


Cena: PLN 290,00


Celem badania jest określanie czy w zakresie rozwoju funkcji motorycznych wiek rozwojowy dziecka jest adekwatny do jego wieku metrykalnego  czy też występują opóźnienia.
 
Ocena wieku rozwojowego jest bazą do zaprogramowania terapii.  

Zestaw zawiera:

1. Pudełko z klockami
2. Piłka
3. Plastikowy kubeczek, łyżka, miseczka i talerzyk
4. 2  plastikowe pojemniki  (z fasolką  małą i dużą)
5. 2  zakręcane plastikowe  pojemniki
6. Lalka bobas ubrana w czapkę, wciągane buty i bluzeczkę z zamkiem błyskawicznym.
7. Pomoc specjalistyczna" Diagnoza funkcji psychomotorycznych w drugim roku życia. Prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyńska, mgr  Agata Dębicka

Badanie motoryki dużej i sprawności manualnej stosownie do przedziału wiekowego ( rozwój prawidłowy)
Wiek dziecka                                                                 Zadanie diagnostyczne
12 miesięcy                                                                  1. Samodzielne chodzenie lub z wykorzystaniem
                                                                                         podpory.
                                                                                        2. Chwyt pęsetowy połączony z oglądaniem   
                                                                                         przedmiotu.
                                                                                        3. Wrzucanie klocków do pudełka
 
18 miesięcy                                                                  1. Kopanie piłki i rzucanie piłki
                                                                                         2. Wchodzenie po schodach
                                                                                         3. Budowanie wieży z 2 kolocków i picie z kubka
 
24 miesiące                                                                  1. Zdejmowanie  bucików i skarpetek
                                                                                         2. Przesypywanie łyżeczką grysiku z pojemnika  do
                                                                                          miseczki.
                                                                           3. Podskakiwanie i próby jazdy na rowerku             (  naprzemienne ruchy nogami).
 
30 miesięcy                                                              1. Odkręcanie pokrywki lub zakrętki.
                                                                                    2. Posługiwanie się łyżką.
                                                                                    3. Wrzucanie do pojemnika  fasolek.
 
36 miesięcy                                                               1. Stanie na jednej nodze.
                                                                                      2. Wkładanie czapki, butów ( niesznurowanych).
                                                                                      3. Zasuwanie zamka błyskawicznego.
 
 
 
Sugestie do przeprowadzenia badania.
1.Diagnozujący  wnikliwie obserwuje  zachowania motoryczne  dziecka  ( lokomocja duża i mała) oraz przeprowadza szczegółowy wywiad z rodzicem (opiekunami ) dziecka   dotyczący jego rozwoju.
 
2. Diagnozujący prosi dziecko o wykonanie poleceń, które obrazują umiejętności dziecka w określonym przedziale wiekowym czyli jeśli na badanie zgłosiło się dziecko 3 - letnie ( 36 miesięcy) powinno potrafić: stać na jednej nodze, wkładać czapkę ( sobie i lalce) oraz zasuwać zamek błyskawiczny.  Są to już wysokie osiągnięcia zarówno w zakresie lokomocji dużej jak i małej. Diagnozujący prosi więc  dziecko o  wykonanie takich czynności ( na sobie  lub  ( i) na lalce), które są adekwatne do jego wieku metrykalnego ( biologicznego, chronologicznego). Jeśli dziecko nie potrafi wykonać poleceń oczekiwanych dla jego wieku biologicznego należy ustalić, jakie czynności potrafi wykonać czyli określić jego wiek rozwojowy( umysłowy. Ustalenie wieku rozwojowego jest bazą do zaprogramowania stymulacji lub ( i) terapii  w sferze funkcji motorycznych.
 
 
Uwaga!
  1. Przed rozpoczęciem diagnozy należy zapoznać się z opisem pomocy specjalistycznej
2.Zaprogramowanie stymulacji lub ( i) terapii dotyczy zazwyczaj  więcej niż jednej funkcji psychicznej ( spostrzeganie wzrokowe; spostrzeganie  słuchowe; zabawa; mowa, język i komunikacja językowa; zachowania społeczne, dominacja stronna; pamięć oraz w przypadku głębszych zaburzeń rozwojowych także:  funkcje węchowe, smakowe i dotykowe, funkcje lewej półkuli mózgu ze szczególnym uwzględnieniem kategoryzacji i myślenia przyczynowo- skutkowego).
2.Zaprogramowanie stymulacji lub ( i )terapii w w/w sferach opiera się również na rzetelnej diagnozie, której celem jest określenie wieku rozwojowego w odniesieniu do wieku metrykalnego.
3. Precyzyjne próby sprawności grafomotorycznej zawiera Zestaw do  badania i ćwiczenia sprawności grafomotorycznej.
4.Skład pakietu może ulegać zmianie stosownie do dostępności pomocy na rynku. Zawsze jednak dobór pomocy uwzględniać będzie ich  aspekt i przydatność merytoryczną.

Zestaw został opracowany w oparciu o pozycje:
 
1. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka.Od noworodka do 6 roku życia. Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo.
 
2. Karty diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka  od 4. do 36. miesiaca życia., Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo.
 
3. Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska., Jagoda Cieszyńska
 
4. Metody wywoływania głosek. Jagoda Cieszyńska
 
oraz doświadczenia zespołu diagnostyczno- terapeutycznego P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne w Radomsku i Jastrzębiu Zdroju.
W  w/w   pozycjach znajdzie Zainteresowany wszystkie bardziej  szczegółowe opisy i  informacje.  
 

 

Produkt dostępny na zamówienie.

UWAGA.

Skład i cena zestawu może ulec zmianie stosowanie do dostępności pomocy. Zawsze jednak dobór pomocy będzie uwzględniać ich aspekt i przydatność merytoryczną.

                                                                   

















 


Komentarze klientów:

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy na temat tego produktu.
Aby napisać komentarz prosimy o zalogowanie się.




więcej kategorii

STANDARD

GNOZJA

PRAKSJA

ORTOPTYKA

 Serwis Logopedia.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Logopedia.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Promocje
Zestaw nr 3 dla dzieci
 Zestaw nr 3 dla dzieci
PLN 190,00
Dodaj do koszyka

10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
PLN 20,00
Dodaj do koszyka

RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLN 9,50
Dodaj do koszyka

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
PLN 27,00
Dodaj do koszyka

Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
PLN 33,00
Dodaj do koszyka

Najnowsze
Co słychać wokół nas?
Co słychać wokół nas?
PLN 36,00
Dodaj do koszyka

WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
PLN 32,00
Dodaj do koszyka

Już czytam (Smok Obibok)
Już czytam (Smok Obibok)
PLN 42,00
Dodaj do koszyka

 
Top!
Top!