Logopedia-Fakty
"Pomaganie to rodzaj sztuki, wymagający określonych umiejętności i kompetencji."
 
Start arrow DIAGNOZA arrow PSYCHOPEDAGOGICZNA arrow STANDARD arrow Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 m. do 6
17.12.2017.
 
 
Menu witryny
Start
Wiadomości
Encyklopedia logopedyczna
Publikacje fachowe
Poradnie,specjaliści,uczelnie
Forum pomocy on-line
Na innych stronach
Katalog WWW
Ważne myśli i cytaty
Książki poszerzające horyzonty
Profilaktyka przed poczęciem
Okres prenatalny (ciąża )
Wczesna interwencja
Model Terapii J. F-K
Narzędzia diagnostyczne
Metody Terapii
Nasi Prelegenci
O Nas
Nasze przedszkole
Sklep P.W.D. Apex
Konferencja
Pomoce logopedyczne

Lista produktów


Zaawansowane szukanie




Zapomniałeś hasło
Nie masz konta? Załóż sobie
Obszar pobierania
Pokaż koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Nasze Strony
 
 
 
 

DIAGNOZA arrow PSYCHOPEDAGOGICZNA arrow STANDARD arrow Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 m. do 6



Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 m. do 6


Cena: PLN 580,00


Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 m. do 6r. życia

Celem badania jest wykluczenie niedosłuchu, orientacja w rozwoju percepcji słuchowej oraz ocena słuchu mownego z uwzględnieniem słuchu fonematycznego determinującego opanowanie czytania i pisania.

 

Zestaw zawiera:

1.                   Minutnik

2.                   "Pląsy z długą brodą. Piosenki dla dzieci śpiewane od pokoleń" (4 płytki CD-śpiewane wiersze ) 

3.     Przez zabawę do mówienia, czytania i pisania ( 3 książeczki)

4.     Plastikowe zwierzątka domowe i dzikie.

5.     Zabawkowe pianino, bębenek, marakasy, tamburyno.

6.     Metalowy kubek z łyżeczką.

7.     Lalka i zabawkowy wózek dla lalki.

8.     Miska i kubeczek plastikowy.

9.     Pojemnik z kolorowymi klockami.

10.   Zestaw dydaktyczny . Historyjki obrazkowe. Wydawnictwo Arson

11.   Próby językowe -Zał. 1

12.   Karty diagnozy logopedycznej z Załącznikiem

 

 

Spostrzeganie słuchowe – normy dla poszczególnych przedziałów wiekowych dla dzieci prawidłowo rozwijających się.

Wiek

Umiejętności oczekiwane rozwojowo

 1 miesiąc życia

- reagowanie na dźwięki

- zmiany aktywności np. rytmu ssania pod wpływem głosu matki

 2 miesiąc życia

- reagowanie na głośne dźwięki

- reakcje ruchowe na dźwięki płynące z otoczenia

 3 miesiące

- wsłuchiwanie się w wypowiedzi osób dorosłych

- zatrzymywanie ruchów na dźwięk dzwonka

 4 miesiące

- słuchanie dźwięków wydawanych przez grzechotkę

- słuchanie odgłosów wywołanych przez poruszającego

przedmiotami dorosłego

 5 miesięcy

- samodzielne wywoływanie dźwięków

- słuchanie wypowiedzi opiekunów

- szukanie źródła dźwięku przez odwrócenie głowy

 6 – 7 miesięcy

- manipulowanie przedmiotami w celu wydobycia nowych

dźwięków

- słuchanie własnych produkcji ( powtarzanie sylab)

 8-9 miesięcy

- rozumienie emocjonalnych zabarwień wypowiedzi rodziców

10 – 11 miesiąc

- poruszanie się w rytm muzyki

- słuchanie i rozpoznawanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych

12 miesięcy

- poszukiwanie źródła dźwięku ( minutnik ukryty w w oddalonej części pokoju).

- poruszanie się w rytm muzyki i zaprzestanie, gdy

muzyka przestanie grać ( z wykorzystaniem wierszy

z podkładem muzycznym)

- wpatrywanie się w twarz śpiącego dorosłego.

18 miesięcy

- właściwe reakcje na piosenkę – poruszanie zwierzątkiem ( z wykorzystaniem wierszy z podkładem muzycznym).

- " Granie ” na bębenku i pianinku, tamburynie i marokasach

- podawanie dzwonka, bębenka, tamburyna i kubka z łyżeczką, po prezentacji dźwięków

 24 miesiące

- wypełnianie poleceń: włóż lalkę do wózka, daj pieskowi miskę, włóż klocek do miseczki itd.

- podawanie obrazków: pani pije, pani je, pani śpi.

- naśladowanie głośnego i cichego grania na bębenku.

 30 miesięcy

- kończenie wierszyka ostatnim wyrazem.

- wypełnianie poleceń dwuczłonowych np. -

zdejmij lali buty i połóż lalę do wózka; włóż klocek

do pudełka i zamknij pudełko; wyjmij łyżeczkę

z pudełka ( pojemnika) i włóż łyżeczkę do kubka. itd.

- słuchanie wierszyka trzyzwrotkowego.

 36 miesięcy

- śpiewanie piosenki na widok poruszanej przez dorosłego zabawki.

- zabawa w rymowanie.

- nazywanie zwierzątek po usłyszeniu wyrażenia dźwiękonaśladowczego ( kot : miau, mrrr, pies: hau, wrrr, żaba: kum, rech, kła- kła, krowa: muuu, baran: beee, myszka: pi, koń: iha- ha).

 4- 5 rok życia

- początek świadomości metajęzykowej

 5- 6 rok życia

- świadomość metajęzykowa

- koniec nabywania systemu fonetyczno- fonologicznego

 

 

Uwaga!

Dzieci 6- letnie rozpoznają już wszystkie dźwięki pochodzące z naturalnego otoczenia, różnicują je i wyróżniają z kontekstu innych oraz rozpoznają,wymawiają i powtarzają wszystkie głoski języka polskiego ( 45 ważnych dla artykulacji). Posiadają również umiejętność różnicowania głosek opozycyjnych np. R-L-J w sylabach: ra- la-ja, w wyrazach: rakieta- lalka- jaskinia. Mają sprawną kinestezję artykulacyjną czyli głoski opozycyjne w bliskim i bezpośrednim sąsiedztwie wypowiadają prawidłowo np. kalkulator, szarlotka. Potrafią przegłoskować wyrazy o dość długiej i trudnej strukturze fonetycznej np krasnoludek.

 

 

 

Sposób przeprowadzenia diagnozy percepcji słuchowej.

 

Diagnozujący prosi dziecko o wykonanie poleceń, które obrazują umiejętności dziecka w określonym przedziale wiekowym.

 

12 miesięcy

- diagnozujący umieszcza w pokoju (tak, aby dziecko nie widziało) cykający minutnik i obserwuje zachowanie dziecka tzn. czy wychwyciło dźwięk i czy jest w stanie go zlokalizować.

- diagnozujący puszcza muzykę z płytki CD " Pląsy z długą brodą" i zaczyna tańczyć przed dzieckiem obserwując czy dziecko również próbuje tańczyć; następnie przerywa odtwarzanie muzyki i obserwuje czy dziecko przestało tańczyć

- diagnozujący pyta rodziców czy dziecko wykazuje zainteresowanie twarzą śpiącego dorosłego poprzez wpatrywanie się w nią

18 miesięcy

- diagnozujący puszcza muzykę z płytki CD "Pląsy z długą brodą" i inicjuje "taniec" plastikowego zwierzątka przy muzyce, podaje dziecku inne plastikowe zwierzątko i obserwuje zachowanie dziecka - czy próbuje wykonywać zwierzątkiem ruchy taneczne

- diagnozujący rozkłada przed dzieckiem zabawkowe "instrumenty muzyczne": pianino, bębenek, marokasy i obserwuje zachowanie dziecka tzn. czy podejmuje próby "gry" na tych "instrumentach"

- diagnozujący rozkłada przed dzieckiem: dzwonek, bębenek, tamburyno i kubek z łyżeczką. Demonstruje dźwięk kolejno na każdym z tych instrumentów, następnie odkłada instrument i prosi dziecko o podanie instrumentu, na którym "zagrał"

24 miesiące:

- diagnozujący prosi dziecko o wykonanie poleceń z zastosowaniem zabawek i atrap np.: włóż lalkę do wózka, daj pieskowi miskę,włóż klocek do miseczki itd.

- diagnozujący rozkłada przed dzieckiem obrazki ilustrujące czynności i prosi o podawanie nazwanych przez niego obrazków np: pani pije, pani je, pani śpi. W tym celu korzysta z pomocy "Historyjki obrazkowe"

- diagnozujący demonstruje dziecku ciche i glośnie granie na bębenku i prosi dziecko o powtórzenie gry w taki sam sposób

- diagnozujący mówi dziecku znany wierszyk jeden raz w całości i drugi raz bez jednego lub kilku brakujących słów i prosi dziecko o dokończenie wierszyka np. Wlazł kotek na płotek i mruga. Ładna to piosenka, niedługa. lub Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.

- diagnozujący prosi dziecko o wypełnianie poleceń dwuczłonowych np. -

zdejmij lali buty i połóż lalę do wózka;włóż klocek do pojemnika i zamknij pojemnik; wyjmij łyżeczkę z pojemnika i włóż łyżeczkę do kubka. itd. ; tym celu korzysta z zabawek i rekwizytów.

-diagnozujący mówi do dziecka wierszyk trzyzwrotkowy np.:

W chlewiku mieszka świnka

I trąca ryjkiem drzwi.

Ja mówię jej dzień dobry,

A ona kwi, kwi, kwi.

Po podwórku chodzi kaczka,

Co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej dzień dobry

A ona: kwa, kwa, kwa.

Koło budy trzy szczeniaczki,

Podnoszą wielki gwar.

Ja mówię- cicho pieski,

A one – hau, hau, hau.

i uważnie obserwuje czy dziecko jest zainteresowane słuchaniem tego wierszyka

36 miesięcy

- diagnozujący porusza zabawką np. lalką, mówiąc, że lala tańczy i prosi dziecko,aby zaśpiewało lali do tańca piosenkę

- diagnozujący bawi się z dzieckiem w rymowanie; by sprawdzić czy dziecko potrafi tworzyć słowa rymujące należy wyjaśnić dziecku zasady tworzenia rymów (rymują się wyrazy, które kończą się taką samą sylabą); następnie diagnozujący mówi do dziecka po dwa słowa, które są podobne (rymują się) lub inne (nie rymują się). Zadaniem dziecka jest określenie czy słowa są podobne czy inne np.: kurka- górka, myszka- pliszka, Tomek- domek, rower- stół, kanapka- buteleczka, kaczka- dziwaczka, dama- tama

4 rok życia:

- diagnozujący wykonuje próbę z zakresu różnicowania głosek opozycyjnych dla 4 roku życia- Zał.15 pkt.I

5 rok życia:

-diagnozujący wykonuje próbę z zakresu różnicowania głosek opozycyjnych - Zał. 15 pkt.I

6 rok życia

-diagnozujący wykonuje próbę z zakresu różnicowania głosek opozycyjnych - Zał. 15 pkt.

Wszystkie uwagi i spostrzeżenia diagnozujący zapisuje w karcie diagnozy logopedycznej, natomiast w załączniku do karty diagnozy logopedycznej określa poziom umiejętności dziecka w zakresie percepcji słuchowej. Badający wstawia znak X w rubryce tabeli dotyczącej wieku rozwojowego percepcji słuchowej, który jest dla badanego dziecka właściwy.

Ważne sugestie i uwagi!

1. Badanie należy przeprowadzić uwzględniając w/w próby diagnostyczne oraz wnikliwie obserwując i analizując zachowania dziecka. Należy również przeprowadzić szczegółowy wywiad z rodzicami dziecka dotyczący rozwoju percepcji słuchowej.

2. W razie najmniejszych wątpliwości co do działania narządu słuchu należy zalecić specjalistyczne badania słuchu fizjologicznego.

3. W terapii zaburzeń komunikacji językowej ćwiczenia słuchowe pełnią rolę kluczową i stosuje się je dla wszystkich dzieci z funkcjonalnym uszkodzeniem czynności słuchania i słyszenia.

4. Etap rozpoczęcia ćwiczeń jest uzależniony od określenia wieku rozwojowego w zakresie percepcji słuchowej oraz wszystkich innych funkcji poznawczych dziecka.

Uwaga! Skład pakietu i cena może ulegać zmianie stosownie do dostępności pomocy na rynku. Zawsze jednak dobór pomocy uwzględniać będzie ich aspekt i przydatność merytoryczną.

Zestaw został opracowany w oparciu o pozycje:

1. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia. Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo.

2. Karty diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia.,

Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo.

3. Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska.,

Jagoda Cieszyńska

4. Metody wywoływania głosek. Jagoda Cieszyńska

5. Sprawdź jak mówię. Karta badania logopedycznego z materiałami pomoc- niczymi. E. Stecko

oraz doświadczenia zespołu diagnostyczno- terapeutycznego P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne w Radomsku i Jastrzębiu Zdroju.

W w/w pozycjach znajdzie Zainteresowany wszystkie bardziej szczegółowe opisy i informacje.

 

Zespół diagnostyczno- terapeutyczny

P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne

 

 




 


Komentarze klientów:

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy na temat tego produktu.
Aby napisać komentarz prosimy o zalogowanie się.





 Serwis Logopedia.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Logopedia.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
Promocje
Zestaw nr 3 dla dzieci
 Zestaw nr 3 dla dzieci
PLN 190,00
Dodaj do koszyka

10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
10 błędów popełnianych przez dobrych rodziców
PLN 20,00
Dodaj do koszyka

RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
RODZINA Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLN 9,50
Dodaj do koszyka

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodz
PLN 27,00
Dodaj do koszyka

Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
PLN 33,00
Dodaj do koszyka

Najnowsze
Co słychać wokół nas?
Co słychać wokół nas?
PLN 36,00
Dodaj do koszyka

WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ ; Ćwiczenia słuchu fonematycznego dl
PLN 32,00
Dodaj do koszyka

Już czytam (Smok Obibok)
Już czytam (Smok Obibok)
PLN 42,00
Dodaj do koszyka

 
Top!
Top!