Twój koszyk jest pusty
Cz, 25 maj 2017

Odwiedza nas 2164 gości oraz 0 użytkowników.

Logopedia

Logopedia (367)

Charakterystyka i klasyfikacja trudności w uczeniu się
       Dzieci z trudnościami w uczeniu się można scharakteryzować jako te, które prezentują istotną rozbieżność pomiędzy ich potencjałem umysłowym, a osiągnięciami w nauce szkolnej i społecznym funkcjonowaniu. Rozbieżność ta wskazuje na różnice pomiędzy tym, czego dziecko może się nauczyć, a tym co w rzeczywistości osiąga. Ponadto, pozwala odróżnić dzieci z trudnościami w uczeniu się od dzieci o niskiej inteligencji emocjonalnymi.

Rola pedagoga w kształtowaniu kompetencji społecznych dziecka
       Kompetencje społeczne rozumiane są jako „złożone umiejętności warunkujące efektywność radzenia sobie w określonego typu sytuacjach społecznych, nabywane przez jednostkę w toku treningu społecznego”. Upraszczając kompetencje społeczne są umiejętnością poprawnego zachowania się podczas kontaktów międzyludzkich. Nazywa się je także zdolnościami społecznymi i inteligencją społeczną.
       Niezmiernie ważną rolę w kształtowaniu kompetencji społecznych u dzieci odgrywają pedagodzy. Wspomagają oni  nie tylko wszechstronny rozwój jednostki, ale też wspierają tworzenie się pożądanych umiejętności i zdolności podczas kontaktów wychowanka z innymi ludźmi. Do pożądanych umiejętności zalicza się: zdolność wywierania wpływu na innych, realizacja zamierzonych celów, umiejętność rozwiązywania problemów oraz skuteczność porozumiewania się.

piątek, 21 kwiecień 2017 06:14

Alkoholowy Zespół Płodowy - FAS

Napisane przez

Alkoholowy  Zespół  Płodowy   -   FAS
       FAS (Fetal Alcohol Syndrome) czyli alkoholowy zespół płodowy jest zespołem umysłowych i fizycznych zaburzeń, które mogą wyrażać się jako opóźnienie umysłowe, dysfunkcja mózgu, anomalie rozwojowe, zaburzenia w uczeniu się i zaburzenia psychologiczne. FAS jest skutkiem działania alkoholu na płód w okresie prenatalnym. Efekty tego mogą być groźne lub średnio nasilone i wyrażają się obniżeniem IQ, zaburzeniami uwagi i zdolności uczenia się, aż do wad serca, dysfunkcji mózgu i śmierci włącznie. Wiele dzieci doświadcza poważnych zaburzeń zachowania i funkcjonowania społecznego, które trwają całe życie.

Specyficzne zaburzenia mowy w afazji – definicja i charakterystyka zaburzenia
       W klinicznym opisie afazji uwzględnia się kilka cech tworzących specyfikę zaburzeń językowych w porównaniu z innymi deficytami i działaniem odmiennych patoczynników mózgowych, co znajduje odzwierciedlenie w próbach definicji, zarówno różnicującej (co jest, a co nie jest afazją) oraz kategoryzującej (klasyfikacja i rodzaje zaburzeń językowych w afazji).    

Miłość w działaniach wychowawczych, pedagogicznych i terapeutycznych
       We współczesnej pedagogice pojawia się wiele nowych tendencji wykorzystanych zarówno w teorii jak i praktyce zawodowej. Jednym z bardziej interesujących nurtów dla dzisiejszych pedagogów powinna być pedagogika serca. Głównym prekursorem tej pedagogiki jest Maria Łopatkowa - wieloletnia pedagog i autorka licznych publikacji literackich oraz naukowych z zakresu pedagogiki min. "Pedagogika serca".

WPŁYW ŚRODOWISKA RODZINNEGO NA ROZWÓJ MOWY DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
„Prawidłowe kształtowanie mowy, jest fundamentem wychowania człowieka” – M. Sowak
       Prawidłowy rozwój mowy dziecka stanowi podstawę kształtowania się i rozwoju jego osobowości. Dzięki rozumieniu mowy, dziecko poznaje otaczający go świat, natomiast dzięki umiejętności mówienia może wyrazić swoje uczucia, spostrzeżenia, a przede wszystkim swoje potrzeby.

Strona 1 z 62

Szukaj produktu


Wiadomości

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci

27-04-2015

Kwestionariusz diagnozujący grzybicę u dzieci (Autism Research Institute z San Diego)

Komunikat

29-05-2014

Od września 2015 roku wszystkie szkolenia przeprowadzamy w Jastrzębiu - Zdroju, 1 Maja 13 A, w budynku pod szyldem Praktyczna Akademia Zdrowia i Holistycznej Terapii. Wykaz szkoleń i wszelkie informacje...

Ważny komunikat

19-02-2013

1 września 2013 roku rozpoczęło działalność Przedszkole Centrum Logopedycznego pod egidą Praktycznej Akademii Zdrowia i Holistycznej  Terapii    WYRĘCZAMY RODZINĘ W CODZIENNEJ TERAPII     Na terenie Miasta Jastrzębie Zdrój ,od  roku  2002r   prowadzimy...

Nowości wydawnicze P.W.D Apex Centrum Logopedyczne

09-11-2012

Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwań nasz zespół terapeutyczny opracował nowe zestawy diagnostyczne. Zestaw do diagnozy percepcji słuchowej dla dzieci od 12 miesiąca do 6roku życia. Celem badania jest wykluczenie niedosłuchu, orientacja...

Komunikat P.W.D. Apex Centrum Logopedyczne

10-04-2012

W celu spełnienia wymogów formalnych dotyczących kontraktowania świadczeń logopedycznych przez publiczne i niepubliczne ZOZ zatrudniające logopedów nasz profesjonalny zespół diagnostyczno – terapeutyczny opracował:   Zestaw Prób praksji oralnej, językowych i grafomotorycznych...

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
8142058
  • "Integracja percepcyjno- motoryczna to odbiór informacji z otoczenia i ich aktywne przetwarzanie w c.u.n. , który powoduje, że wrażenia i emocje tworzą indywidualną treść pamięci - " fundament sensoryczny", który daje dziecku możliwość reagowania w postaci sensownych , adekwatnych działań i uczuć."

     Kesper, Reinhard 1989